Gå til innhold

Å bli påvirket av andres sinnstemning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter sånn med at andres sinnstemning påvirker meg. I alt for stor grad. Kan ødelegge hele dagen for meg fordi jeg blir så lei meg og trist. Slitsomt, har fått så mange dager i livet ødelagt pga dette.

Flere som har det slik og har noen mestringstrategier å anbefale? 

Anonymkode: e454d...4b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merker også veldig at andres humør påvirker meg, enten de er lei seg, trøtte etc. Men det gjelder stort sett nære personer som gode venner og familie (evt. kollegaer da). For min del varerer det om dagen blir ødelagt, men det skjer. Et råd hadde jo liksom vært å unngå "negative" personer, men jeg merker at det ikke er mulig. Det er jo de nære menneskene i livet mitt som er viktige for meg, og jeg har forståelse for grunnen til at de f.eks. er lei seg, og jeg vil ikke skyve folk unna fordi de går gjennom noe vanskelig. Men prøv å balansere... om du vet at du skal tilbringe formiddagen med en venn som nettopp har mistet moren sin f.eks., legg noen mer lystbetonte planer for kvelden, sånn at man tvinges ut av det som er trist. Godt humør og positivitet smitter også. :)

Anonymkode: 15265...ba4

Skrevet

Jeg blir veldig påvirket dersom noen er sinte eller sure. Har ingen mestringsstrategi.

Skrevet

Tusen takk for råd. Det å balansere det med noe lysbetont skal jeg teste ut. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sliter sånn med at andres sinnstemning påvirker meg. I alt for stor grad. Kan ødelegge hele dagen for meg fordi jeg blir så lei meg og trist. Slitsomt, har fått så mange dager i livet ødelagt pga dette.

Flere som har det slik og har noen mestringstrategier å anbefale? 

Ja andres sinnstemninger påvirker meg veldig, og jeg vet hvor utmattende det er. AP er tingen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...