Gå til innhold

NHD/andre. Hva kan jeg ta for å sove?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker Imovane nå, men det må vel finnes noe annet jeg kan ta for å få sove? Som ikke skaper avhengighet.. Og tenker da ikke på AP medisin. Vallergan er vel et slikt preparat, men hvordan fungerer den?

Takknemlig for svar.

Anonymkode: 8d6f4...41f

Skrevet

Vallergan er et ganske kraftig antihistamin (som gjerne finnes i allergimedisiner, som Vallergan strengt tatt egentlig er), som man blir skikkelig trøtt av. Noen, men ikke alle, får skikkelig hangover av den.

De AP man blir trøtt av har vel også egentlig en viss antihistamineffekt, og det er denne man blir trøtt av.

Soarotex, et eldre antidepressiv, kan man bli trøtt av. Tolvon og Remeron er et par andre AD som ligner hverandre. En del tar disse for å få sove.

Skrevet

Jeg fikk hangover av Vallergan, men ikke av Atarax, anbefaler den.

Skrevet

En bruker over her nevnte Remeron, og lav dose Remeron virket utmerket på søvn hos meg. Men: Hangover, spes. mye de første par ukene. Jeg fikk dessuten "ulvehunger" og la på meg mange kg, men slett ikke sikkert alle får denne bivirkningen.

Anonymkode: efde8...c4f

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mange har glede av en liten dose Tolvon (10 mg). Litt hangover de første dagene må en akseptere.

Skrevet

Noen har også nytte av Cirkadin. Ellers brukes vel Phenergan som er beslektet med Vallergan.

Anonymkode: c3965...24e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...