AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 Skrevet 31. januar 2017 Lurer bare på om det er vanlig å bli verre eller bedre av psykiske sykdommer generelt, og bipolar lidelse spesielt etter f.eks. fylte 50 år? Hva med schizofreni? Nå har det jo helt sikkert sammenheng med hvor godt og riktig en er medisinert, men er det noen "statistikk" på dette? Jeg synes å ha hørt at en blir bedre med årene, men jeg er redd for at det blir verre med meg. Anonymkode: 5d6ad...902 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. januar 2017 Skrevet 31. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer bare på om det er vanlig å bli verre eller bedre av psykiske sykdommer generelt, og bipolar lidelse spesielt etter f.eks. fylte 50 år? Hva med schizofreni? Nå har det jo helt sikkert sammenheng med hvor godt og riktig en er medisinert, men er det noen "statistikk" på dette? Jeg synes å ha hørt at en blir bedre med årene, men jeg er redd for at det blir verre med meg. Anonymkode: 5d6ad...902 Husker en psykolog sa til meg "Du blir ikke bedre heller omvendt". Enkelte ting har blitt verre, kunne ikke hatt små unger nå. 0 Siter
Gjest Skrevet 3. februar 2017 Skrevet 3. februar 2017 Huff... Virker ikke særlig oppløftende... Stemmer det virkelig? Er det ingen andre som har erfaringer eller forskning å vise til? Sukk... 0 Siter
YouKnowWho Skrevet 3. februar 2017 Skrevet 3. februar 2017 19 minutes ago, Rådvilla said: Huff... Virker ikke særlig oppløftende... Stemmer det virkelig? Er det ingen andre som har erfaringer eller forskning å vise til? Sukk... Min behandler sier at målet er å få kontroll, og etterhvert bli medisinfri. Så det blir til det du selv jobber for, du må bestemme deg selv for å se positivt på det, og ikke fokusere på det negative 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. februar 2017 Skrevet 4. februar 2017 Mitt inntrykk er at de alle fleste med BP som får og følger korrekt behandling blir bedre. Psykoedukasjon/bipolarskoler er etter min mening meget viktig i dette arbeidet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.