Gå til innhold

Hva kjennetegner slutten på en psykose?

Anbefalte innlegg

Gjest Liten40
Skrevet

Og er det vanlig at man svinger veldig? Blir bedre, utsettes for hverdagslig stress og faller tilbake? Hvordan vet man når det er slutt da? Jeg kjenner ingen endelig slutt, bare sårbarhet. Noen dager helt uten opplevelser. Bare en følelse av underlighet. Rar. Merkelig. Uvirkelig. Andre dager skjer det som vel kalles psykotiske ting (som jeg ikke vil fortelle om her). Og når vet jeg som har ADHD når konsentrasjonsproblemene er pga slitenhet etter psykose eller adhd?

Skrevet
1 time siden, Liten40 skrev:

Og er det vanlig at man svinger veldig? Blir bedre, utsettes for hverdagslig stress og faller tilbake? Hvordan vet man når det er slutt da? Jeg kjenner ingen endelig slutt, bare sårbarhet. Noen dager helt uten opplevelser. Bare en følelse av underlighet. Rar. Merkelig. Uvirkelig. Andre dager skjer det som vel kalles psykotiske ting (som jeg ikke vil fortelle om her). Og når vet jeg som har ADHD når konsentrasjonsproblemene er pga slitenhet etter psykose eller adhd?

Jeg svinger veldig men det virker som det er bare begynnelsen på et Helvete, har vært der før. Men håper medisinen virker snart-Det er vel det eneste som hjelper dessverre. Holder på å lese en bok, hun er schizofren. Hun er lik meg, på og av medisiner hele tiden. Hun håper det skal gå bra hver gang hun slutter med medisiner, men det gjør ikke det. Er det vanlig at alt først er fint så blir det mørkt? Hva er din erfaring?

Gjest Liten40
Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg svinger veldig men det virker som det er bare begynnelsen på et Helvete, har vært der før. Men håper medisinen virker snart-Det er vel det eneste som hjelper dessverre. Holder på å lese en bok, hun er schizofren. Hun er lik meg, på og av medisiner hele tiden. Hun håper det skal gå bra hver gang hun slutter med medisiner, men det gjør ikke det. Er det vanlig at alt først er fint så blir det mørkt? Hva er din erfaring?

Ja, jeg har hatt utrolig fantastiske opplevelser. Så fantastiske at ingenting jordisk kan gi like store opplevelser. Men jeg tåler det ikke. Etterpå blir det mørkt og vondt. Jeg kjemper i mot med alt jeg har. Har en kjempefin behandler, alene hadde det gått til helvete.

Skrevet
1 minutt siden, Liten40 skrev:

Ja, jeg har hatt utrolig fantastiske opplevelser. Så fantastiske at ingenting jordisk kan gi like store opplevelser. Men jeg tåler det ikke. Etterpå blir det mørkt og vondt. Jeg kjemper i mot med alt jeg har. Har en kjempefin behandler, alene hadde det gått til helvete.

Ok. Ja jeg og har hatt ekstatiske opplevelser, det er jo dem man vil ha mer av. Det er ikke lett å kjempe mot mørke alene, ja godt med støtte. Lysene jeg så er borte nå, det er bare mørke. 

Skrevet

Jeg har bare vært psykotisk en gang, men når psykosen (vrangforestillingen) begynte å gå over, begynte jeg selv å skjønne at det jeg trodde (vrangforestillingen) bare var tull og sånn vinglet det litt frem og tilbake før jeg kom tilbek til real life. I etterkant var jeg skikkelig flau ..

Anonymkode: efabd...f63

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...