Gå til innhold

Syk når man er psyk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å føle seg syk når man er psyk. Har bipolar og er i en depressiv fase, men tviholder på jobben. I går måtte jeg likevel reise hjem et par timer før vakta var over, for jeg følte meg syk. Verket i kroppen og frøs. Dro hjem, sov i 14 timer og slet meg opp av senga i dag som jeg heldigvis har fri. Vurderer å bruke en egenmeldingsdag i morgen fordi jeg føler meg sinnsykt sliten. Hva sier man forresten til arbeidsgiver når man må være hjemme fordi man er psyk?

Anonymkode: ecad2...769

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å føle seg syk når man er psyk. Har bipolar og er i en depressiv fase, men tviholder på jobben. I går måtte jeg likevel reise hjem et par timer før vakta var over, for jeg følte meg syk. Verket i kroppen og frøs. Dro hjem, sov i 14 timer og slet meg opp av senga i dag som jeg heldigvis har fri. Vurderer å bruke en egenmeldingsdag i morgen fordi jeg føler meg sinnsykt sliten. Hva sier man forresten til arbeidsgiver når man må være hjemme fordi man er psyk?

Ja jeg blir syk fysisk og får vondt i hele kroppen, blir veldig sliten. Når jeg var yngre sprang jeg til lege mye, det måtte jo være noe galt fysisk med meg men de fant ingenting. Konkluderte med at det var psykosomatisk.

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvorvidt det er vanlig, men har nylig hatt det ganske likt. Frøs som om jeg fikk feber, og det føltes akkurat slik, som når man får feber. Det føltes veldig fysisk denne gangen. Hva med å ta en pause fra jobb? Hadde en uke med en hel egentmeldingsdag, og de andre dagene dro jeg hjem etter noen timer. Greidde ikke fungere i hele tatt, hvor mye jeg enn forsøkte. Så ble det sykemelding, og jeg undrer meg over om jeg kanskje hadde hatt det bedre nå, om jeg hadde meldt meg syk hele den uka jeg prøvde og prøvde..

Hva man sier? Hvor mye vil du de skal vite? De har vel ikke krav på å vite noe, så du kan jo bare si du er syk, uten å forklare noe mer. Men hvis det blir snakk såpass mye tid at det blir oppfølgingsmøte og snakk om tilrettelegging, så er det kanskje lettest at de vet litt om hva det går i?

Jeg sa nå først bare at jeg var syk. Senere gikk jeg til leder og la korta på bordet,. Senere fortalt til andre kollegaer. Nytta til slutt ikke å skjule at det var noe helt annet enn "influensa" e.l., Syntes det var bedre enn at de skulle spekuere i hva det var.

Skrevet

Jeg reagerer med feber når jeg er sliten og har mange belastninger. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...