Gå til innhold

Unngår fastlegen å komme inn på psykiske lidelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner til siden, har selv skrevet en liten omtale av min fastlege. 

Jeg skal muligens flytte, og jeg skulle veldig gjerne hatt med fastlegen på flyttelasset, hun er bare helt fantastisk. Tror ikke jeg vil finne noen som erstatter henne. Derfor jeg spurte NHD om dette også. 

Skrevet
23 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Nå bringer du inn nye opplysninger. Jeg kan kun svare ut fra det brukerne skriver inn. Med de nye opplysningene du nå bringer inn, er det selvsagt at han skulle ha tatt seg tid til å drøfte din psykiske status der og da.

Jeg synes også det. Men når det er slik må jeg bare gjøre det beste ut av det selv.

Anonymkode: 2666c...d2d

Skrevet

Jeg tenker at en bør opplyse  om at en trenger litt mer tid, eventuelt dobbelt time ,når en bestiller timen vis en skal ta opp noe som en vet tar tid.

Vis fastlegen skal kunne sette seg grundig inn i pasienten sine problemer på en grundig og forsvarlig måte må h*n ha mulighet til å bruke tid.Det kan være noe av grunnen til at fastlegen virker uvillig til å snakke om psykiske problemer, ikke nok tid.

Men kanskje legen også kunne vært flinkere til å si i fra om at det ikke er nok tid i dag og gitt pasienten en ny time så raskt som mulig. 

Selv har jeg en fastlege som bruker så god tid uansett hva jeg kommer for, at det blir meg som sitter ytterst på stolen klar til å gå for jeg tenker på at nå blir han kraftig forsinket. Men det jeg har funnet ut er at han sjekker min psykiske helse ved å snakke om helt dagligdagse ting .Så fastlegen kan holde et øye med pasienten sin psykiske helse selv om det ikke er tema,i hvert fall der pasientene har en kjent psykom. 

Anonymkode: c58fb...13e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...