Gå til innhold

Snittlønna i over 300 yrker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Gargamel
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange har 60k i måneden ser det ut til...

Anonymkode: f090a...154

Ja, det er mange som tjener veldig bra. Det slår meg at siv. ing er nevnt minst 6 ganger blant de 32 gruppene som tjener over 60k, Kanskje opptil 12 ganger siden det er tett av dem blant geologer, kjemiker og ledere innen olje og gass og utviklingsledere. Kanskje også IKT ledere. Jeg føler det er litt "Tordenskjolds soldater".

Det samme gjelder de med høy økonomisk utdannelse.

Uansett er nok hemmeligheten å ta en høy utdanning å jobbe i det private. En dårlig bevart hemmelighet, kan man si. Jeg lurer på gjennomsnittslønna til en middelaldrende, hvit mann i 100% jobb privat sektor er. Tipper den er ganske høy.

9 minutes ago, Gargamel said:

Ja, det er mange som tjener veldig bra. Det slår meg at siv. ing er nevnt minst 6 ganger blant de 32 gruppene som tjener over 60k, Kanskje opptil 12 ganger siden det er tett av dem blant geologer, kjemiker og ledere innen olje og gass og utviklingsledere. Kanskje også IKT ledere. Jeg føler det er litt "Tordenskjolds soldater".

Uansett er nok hemmeligheten å ta en høy utdanning å jobbe i det private. En dårlig bevart hemmelighet, kan man si. Jeg lurer på gjennomsnittslønna til en middelaldrende, hvit mann i 100% jobb privat sektor er. Tipper den er ganske høy.

Hva er kontra-hemmeligjheten da? Bli mongo?

Annonse

1 time siden, Gargamel skrev:

Gjennomsnittslønn for en middelaldrene mann i IT-sektoren er 70.100 og 78.300 innen bank/forsikring ifølge SSB.

Anonymkode: edfad...18a

Gjest Gargamel
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du ikke takknemlig for å at du har fått den plassen du har i livet?

For å være ærlig så følger jeg ikke tankegangen din. Innlegget hvor jeg svarte "ja" var bare et svada-svar på det jeg måtte anta var et svada-spørsmål.

Jeg er takknemlig for mange ting.

1 minute ago, Gargamel said:

For å være ærlig så følger jeg ikke tankegangen din. Innlegget hvor jeg svarte "ja" var bare et svada-svar på det jeg måtte anta var et svada-spørsmål.

Jeg er takknemlig for mange ting.

Da må du vise mer takknemlighet da... f.eks. sende de fattige (som meg) penger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...