Gå til innhold

NHD/Misophobia

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvorfor finnes det ingen behandlig for dette? ER det en del av personligheten? Samboeren min prøvde zoloft en gang men det hjalp ikke.

Nei misophonia heter det...

Endret av stjernestøv
Skrevet

Jeg har en venninne som ikke tåler høye lyder. Da får hun gåsehud og fader helt ut. Dette er et stort problem for henne og en del av hennes PTSD. Hun går i traumeterapi men foreløpig har det ikke hatt noen effekt på akkurat det. Hun går rett og slett ut i dissassosiasjon. Jeg var hos henne i dag. Jeg er helt ødelagt etter alt hun har å fortelle.

Skrevet
1 time siden, Gondor skrev:

Jeg har en venninne som ikke tåler høye lyder. Da får hun gåsehud og fader helt ut. Dette er et stort problem for henne og en del av hennes PTSD. Hun går i traumeterapi men foreløpig har det ikke hatt noen effekt på akkurat det. Hun går rett og slett ut i dissassosiasjon. Jeg var hos henne i dag. Jeg er helt ødelagt etter alt hun har å fortelle.

Uff. Det er nok ikke greit, har jo mine perioder jeg også hvor jeg ikke tåler lyder. Men å ha det sånn hele tiden,jeg vet ikke hva det betyr. Ja en blir ødelagt å høre om andres elendigheter noen ganger,bare man ikke er en søppelbøtte. Det må jo gå begge veier. 

Skrevet

Det går begge veier når det gjelder venninnen min og meg, men i går var det mest jeg som lyttet. Hun fortalte meg ting som jeg aldri har visst om og jeg ble helt sjokkert. Livet farer forskjellig med folk!

Skrevet
39 minutter siden, Gondor skrev:

Det går begge veier når det gjelder venninnen min og meg, men i går var det mest jeg som lyttet. Hun fortalte meg ting som jeg aldri har visst om og jeg ble helt sjokkert. Livet farer forskjellig med folk!

Jag jeg har inntrykk av at de fleste bærer på hemmeligheter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...