Gå til innhold

Nhd: Seroquel og Imovane

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bruke Seroquel og Imovane samtidig?. Samt hva slags dose Seroquel bør man begynne på for søvnplager?. 

Får sovne, men våkner etter kort tid og har prøvd det meste.

Anonymkode: 89fd6...b8a

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det kan brukes samtidig. Startdose på Seroquel kan være 25-50 mg.

Skrevet

Jeg bruker Quetiapine for søvn (50 mg). Men min erfaring er hvis jeg legger til eks. Stilnoct, så våkner jeg da den går ut - altså etter noen timer, og får ikke sove mer selv om jeg tar fast dose Quetiapine. Jeg vet ikke om Imovane virker noe annerledes og lengre enn Stilnoct gjør (?), men det er min erfaring ved bruk av Quetiapine og innsovning samtidig - men det trenger så klart ikke være likt for alle. Vi er jo ulike, heldigvis. Men jeg sover i hvert fall både roligere og lengre av bare Quetiapine i seg selv. Med bare innsovningsmedikament, da våkner jeg etter kort tid som deg. Nå, etter å ha gått på Quetiapine i mange år, så kombinerer jeg det med Vallergan - da det ser ut til å gi en god effekt for min del på søvnen. Jeg håper du finner ut en kombinasjon som kan være god for deg. Søvn er viktig.

Anonymkode: 5ff96...7fb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...