Gå til innhold

NHD- Er det interaksjon mellom Zeldox og Strattera?

Anbefalte innlegg

Gjest Liten40
Skrevet

På interaksjoner.no finner jeg ingenting, men når jeg søker på nett kommer det opp en engelsk side der det står det er alvorlige interaksjoner.

Skrevet

Prøv å søk på Zelrattera, for det er det kombinasjonen kalles blant super-duper-ekspertene.

Anonymkode: 96c86...6a1

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
10 timer siden, Liten40 skrev:

På interaksjoner.no finner jeg ingenting, men når jeg søker på nett kommer det opp en engelsk side der det står det er alvorlige interaksjoner.

Kan du gi oss linken til den engelske siden?

Skrevet
7 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Kan du gi oss linken til den engelske siden?

Google Geodon Strattera interaction.

Tror bare det handler om QT.

Skrevet

Jeg finner diskrepansen underlig. Nå skriver Treato at de bare har satt sammen opplysningene fra hver enkelt fabrikant/produsent. De skriver heller ikke noe detaljert om hva de advarer mot.

Jeg ville stolt på Interaksjoner i Felleskatalogen.

Gjest Liten40
Skrevet
1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg finner diskrepansen underlig. Nå skriver Treato at de bare har satt sammen opplysningene fra hver enkelt fabrikant/produsent. De skriver heller ikke noe detaljert om hva de advarer mot.

Jeg ville stolt på Interaksjoner i Felleskatalogen.

Er interaksjoner i felleskatalogen og interaksjoner.no det samme?

Og er det ikke farlig med to medisiner med samme mulige bivirkning? Hjertet.

Kanskje man bare kan ta en EKG for å sjekke om man er utsatt....

Er dette en mulig kombinasjon virkningsmessig? Jeg har jo både adhd og schizoaffektiv og vil bli så bra som mulig nå...

Skrevet

Med to medisiner som KAN påvirke QT-tiden, er det sikkert smart å ta et EKG.

Skrevet

Jeg tok Atarax og Zeldox før. Kombinasjonen er kontraindisert nå,i tillegg tok jeg Zoloft som også KAN forlenge QT-intervallet.

Jeg har et "baseline" QT-intervall på 385 msek. Med denne kombinasjonen økte det "formidabelt" til 391 msek. 

Jeg drister meg til å påstå at advarslene er noe hysteriske. Men det er jo veldig enkelt, kjapt og greit å ta et EKG. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...