Gå til innhold

NHD/andre. Spørsmål om Vallergan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal få vallergan av legen. Hvor stor dose er "normalt" å ta/begynne med? Og hvor mange timer før leggetid bør jeg ta det?

Og kan jeg kombinere det med en Imovane eller en halv?

Anonymkode: 356e1...f2b

Skrevet

10-30 mg, må bare prøve seg frem, man reagerer ulikt.

1-2 timer før, men du må også her prøve deg frem. Husk at det nok blir tyngre og morgenen og at man kan bli sedert tli ut på ettermiddagen.

Ja du kan kombinere det med Imovane.

Du får se hva som skjer.

Du får se.

Anonymkode: 5e994...ff5

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

AB svarer helt korrekt i forrige svar.

Skrevet

Vanlig startdose er 10 mg. Du kan ta inntil 30 mg og fortsatt ha lov til å kjøre bil. For søvn tror jeg vanlig dose er 10-30 mg, men i enkelte andre land brukes middelet som et anxiolytikum og til og med som et antipsykotikum, i høyere doser. 

Du skal egentlig ikke kombinere det med Imovane, da midlene har additive effekter gjennom ulike mekanismer. 

Vallergan mister virkningen etter noen uker hvis det brukes fast. Da må man ta en ukes pause for å få effekt igjen. I denne perioden kan du jo bruke Imovane?

Skrevet
52 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

AB svarer helt korrekt i forrige svar.

Ble litt forvirret av ulike svar her. Bør jeg ikke kombinere det med Imovane? (Bruker Cisordinol og).

Anonymkode: 356e1...f2b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...