Gå til innhold

"Det er ikke mer synd på deg enn andre"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde det man betegner som helseangst. Det var virkelig belastende. Mine venner hadde gått på seminar hos Wilhelmsen og kjøpte bøker til meg. Han hadde en litt  humoristisk måte å omtale problemet på og jeg kan godt le litt av meg selv. "Jeg er en hypokonder" ha ha ha... men noen ganger syntes jeg de rundt meg hadde en litt for lettvint måte å møte dette på. " Det  er ikke mer synd på deg enn på andre" fikk jeg gjerne høre fra venner . ( tittel på en av bøkene til Wilhelmsen). Jeg skammet meg mens jeg led. Problemet mitt var at min helseangst økte  på og ble mer tvangspreget og jeg utviklet en alvorlig OCD. Denne omfattet ikke bare helsen men mange andre områder i livet. Jeg hadde også generell angst og en alvorlig depresjon. Jeg prøvde ut fra det jeg hadde hørt og lært å kjempe med dette på egenhånd. Jeg måtte ha profesjonell hjelp og er nå uføretrygdet . Enda blir jeg møtt med uforstand fra folk flest. De forstår ikke hvor belastende mine psykiske plager har vært. Jeg vil ikke synes synd på meg selv og forstå at andre mennesker også har sitt å stri med , men samtidig føler jeg på en lengsel etter å bli forstått. Jeg har opplevd et levende helvete på jord......

syns Wilhelmsen sin undervisning er  bra. Noen har bare brukt den litt feil .En setning fra Wilhelmsen som jeg vil bruke for min del i mitt liv akkurat nå er :" faren er avblåst". Må stadig fortelle min kropp som hele tiden er i alarmberedskap dette.:). Så takk likevel Wilhelmsen.

Anonymkode: ad690...e3a

Gjest Kanuttius
Skrevet

Så fint at du deler. Jeg er ikke hypokonder (eller hvem vet ) men kunne gjerne lest boka, kanskje noen råd for oss andre og :)

Håper du klarer å ignorere de som snakker om at andre har det verre, jeg hører det selv av og til og synes det er vanskelig å forholde meg til det. Hvem vet hvordan jeg har det og hvem vet hvordan andre har det, -ingen egentlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...