Gå til innhold

Nhd. Kan Lamictal gi hårtap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli rimelig stresset, de siste ukene så har jeg hatt et stort hårtap, håret bare faller av føles det ut som. Mye hår i sluken etter dusjen og etter hårgreining, i tillegg til at jeg mister hår jevnt hele dagen. Må plukke bort hår fra klærne hele tiden.:huh: Hodebunnen er i tillegg veldig sår og øm, føles ut som om jeg har håret i hestehale hele tiden, noe jeg ikke har.

Var hos legen på tirsdag, hun kunne ikke se noe uvanlig, trodde muligens at det var stress eller noe i den duren. Jeg hadde heller ikke noe vitaminmangel som kunne føre til hårtap. Jeg spurte om det kunne være Lamictal, men da sa hun bare at det hadde hun aldri hørt om, uten å si noe mer om den saken. Det står som en sjelden bivirkningen at hårtap kan forekommen, men er det noen som har opplevd det? Hun sa at det kom nok til å gå over etter hvert. Det gjør det nok, etter at alt håret har forsvunnet:wacko:

Er det mulig å kuttte ut Lamictalen for en periode for å se, uten at jeg må begynne på hele oppstarts-regime igjen? Hvor lenge kan jeg gå uten å måtte begynne på opptrappingen igjen? Føler at jeg ikke har så mye tid for å miste, manken er ikke så mye å skryte av i utgangspunktet:blink:

Anonymkode: 04b95...096

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, dessverre kan det skyldes Lamictal.

Du kan ikke være mer enn en uke uten Lamictal før du må gjennom oppstartsregimet igjen.

Skrevet

Kan lamictal gi hårtap på resten av kroppen?

Mister håret på leggene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...