AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 Skrevet 3. februar 2017 Jeg er overbevist om at noen avlyttet min mor og min samtale på telefon, og kansje gjør det ennå. Det kom av at det plutselig hørtes ut som linja endra seg og at noen tuklet med telefonen, så ble det lagt på. Jeg trodde det var min mor som gjorde det, men når hun ringt tibake trodde hun det var meg som hadde mistet telefonen. Min mor har tidligere vært avlytett av politiet, da hun var knyttet til en aktivistgruppe som inkluderte terrorister, og ble arrestert i forbindelse med dette. Hun har fortalt meg om dette flere ganger, om hvordan hun ble avlyttet. Dette er dog mange år siden. Er jeg paranoid? Familien har jo faktisk blitt avlyttet før, kan det ikke da skje igjen? Jeg har gjort noen ulovlige ting også, og har rusmidler i huset. Vet ikke om jeg er paranoid eller bare forsiktig. Anonymkode: cb5b5...dde 0 Siter
Kanonføde Skrevet 3. februar 2017 Skrevet 3. februar 2017 Tror ikke du hører slike lyder ved avlytting i dag, fordi i dag skjer alt digitalt. Det var i gamle dager hvor de måtte "koble seg på" (vet ikke nøyaktig hvordan dette skjedde, men det var en slags "bryter" eller "kobling"). Men jeg har selv hatt slike mistanker når jeg har hørt lyder, hvis man er paranoid så blir gjerne refleksjonene omkring temaet mer begrenset. Nei, du vil ikke merke det i dag. Hvis en blir avlyttet vil det kanskje ikke være en person som sitter og lytter heller, men at samtalen går gjennom et dataprogram som analyserer det som sies, f.eks. visse ord (som f.eks. "bombe"). I USA går nok alle samtalene gjennom et dataprogram. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. februar 2017 Skrevet 3. februar 2017 Det er svært sjelden at paranoia er begrenset til en enkelt hendelse. Hvordan er du "stort sett", over tid, til de fleste hendelser? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 Skrevet 3. februar 2017 6 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Det er svært sjelden at paranoia er begrenset til en enkelt hendelse. Hvordan er du "stort sett", over tid, til de fleste hendelser? Jeg vet ikke helt. Jeg er bipolar, så jeg føler at det går veldig i bølger. Jeg hadde en psykose en gang, når jeg var deprimert. Det føles ikke sånn som det gjorde den gang. Da var jeg virkelig paranoid. Men jeg føler med ute av kontroll i det siste. Sover ikke, men føler meg ikke manisk for jeg er ikke glad. Er stressa og rastløst og irritert og veldig engstelig. Så et neonskilt som blinka med ordet "vite" og da tenkte jeg at det var fordi jeg måtte vite noe. Så blinka det med "Ingen kjenner deg". Det var ikke det det egentlig stod, men det var det jeg så først også tenkte jeg at det var til med og at det var et tegn. Liksom om at jeg må vite at jeg er falsk og at ingen egentlig liker meg, at de ville ikke likt meg hvis de kjente den ekte meg. Er det paranoia? Jeg vet ikke. Alle små ting føles som store tegn, som viktige ting. Særlig store skilt og reklamer ute i offentligheten. Det er veldig stressende. Lurer på om det kan ha sammeheng med at jeg ikke får sove? I det siste har jeg tatt seroquel og zopiklone hver natt, men sliter fremdeles med søvnen. Anonymkode: cb5b5...dde 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. februar 2017 Skrevet 4. februar 2017 Med de nye opplysningene kan jeg si at dette ikke er friskt. De er på vei inn i en sykdomsperiode. Ta kontakt med legen din for å få stoppet dette før det blir verre. Jeg mener at du trenger noe antipsykotika en stund fremover. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.