Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg er i et forhold med en mann jeg er litt skeptisk til. Han virker litt kald og usympatisk ut og kan bli veldig sint. Jeg har begynt å se for meg at han er eller har vært kriminell. Blir så redd at jeg faktisk spurte han, han ble veldig sur og irritert. Jeg føler jeg er besatt av tanken på at han kan ha gjort noe veldig gale før, som f.eks, voldtekt eller drap.  Sjekker alt av hans mailer og tlf.logg for  å se om han har fått melding fra politiet. Kan jjeg på noen som helst måte finne informasjon om min mann har en kriminell bakgrunn. Han har aldri brukt rus eller røykt, men virker mentalt ustabil. Vær så snill og svar

Anonymkode: cc647...6ab

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Jeg er i et forhold med en mann jeg er litt skeptisk til. Han virker litt kald og usympatisk ut og kan bli veldig sint. Jeg har begynt å se for meg at han er eller har vært kriminell. Blir så redd at jeg faktisk spurte han, han ble veldig sur og irritert. Jeg føler jeg er besatt av tanken på at han kan ha gjort noe veldig gale før, som f.eks, voldtekt eller drap.  Sjekker alt av hans mailer og tlf.logg for  å se om han har fått melding fra politiet. Kan jjeg på noen som helst måte finne informasjon om min mann har en kriminell bakgrunn. Han har aldri brukt rus eller røykt, men virker mentalt ustabil. Vær så snill og svar

Hvorfor kan du ikke basere deg på hvordan han er med deg nå - og ta et valg ut i fra det? Er du usikker på noe så synes jeg du skal spørre ham. 

Det er din oppførsel som er den mest urovekkende her. 

Skrevet

Er enig i at jeg oppfører meg veldig galt her. Jeg klarer bare ikke styre mine bekymringer. Har spurt han rett ut, og forstår at han blir irritert, men det er liksom noe urovekkende med han. Problemet er også at jeg har blitt veldig knyttet til han, og har vansker med å gå. Føler meg kun paranoid og mistenksom mot han og ellers ikke med andre. Jeg hører og/eller stadig vekk at vi skal lytte til vår intuisjon og da blir jeg i alle fall paranoid. 

Skrevet

Det er faktisk slik at jeg har lyst til å ringe til politiet for å høre om de har noe på han, men er redd for at de skal kontakte han etterpå å fortelle hva jeg har gjort. Er det slik at hvis han er mistenkt for noe eller har noe alvorlig på seg så kan politiet opplyse om dette hvis jeg er  registret samboer?

Skrevet

Jeg tror du må jobbe med deg selv her. Enten får du stole på det han sier (at han ikke har gjort noe galt, om det er tilfelle), eller så får du jobbe med å distansere deg. Du har en adferd som for mange kan oppleves unødvendig invaderende og støtende. 

Skrevet
3 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg tror du må jobbe med deg selv her. Enten får du stole på det han sier (at han ikke har gjort noe galt, om det er tilfelle), eller så får du jobbe med å distansere deg. Du har en adferd som for mange kan oppleves unødvendig invaderende og støtende. 

Ja, er fullt klar over det. Det må nok jobbes hardt her. Takk for dine meninger!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Skal du ikke la hvordan han virker på deg avgjøre forholdets fremtid? Skal du satse på en mann som er "kald, usympatisk og blir lett sint"?

Det finnes mange drittsekker for hver psykopat, og det finnes enda flere "kalde, usympatiske og snarsinte" for hver morder.

Skrevet

Huff, fikk litt gåsehud nå. Antyder du at han kan være farlig? Eller er det jeg som misforstår og feiltolker alt? Forresten, kan du vite hvem jeg er som bruker, selv når jeg skriver anonymt ? 

34 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Skal du ikke la hvordan han virker på deg avgjøre forholdets fremtid? Skal du satse på en mann som er "kald, usympatisk og blir lett sint"?

Det finnes mange drittsekker for hver psykopat, og det finnes enda flere "kalde, usympatiske og snarsinte" for hver morder.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tenker at det skal litt mer enn "en følelse" til for å mistenke at noen er en morder. Hvor gammel er du, og var du helt frisk før du traff han?

Skrevet

Jeg er 30. Litt angsproblematikk før jeg traff han. Nå har jeg høy angsproblematikk. Jeg har ikke noe konkret på han, bare masse fornemmelser og noen rare sammentreff. Men tenker du at det er jeg som fantaserer, eller? Kan jeg spørre hva du tenker på når du sier"at det skal litt mer en en følelse til for å mistenke"?

11 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg tenker at det skal litt mer enn "en følelse" til for å mistenke at noen er en morder. Hvor gammel er du, og var du helt frisk før du traff han?

Skrevet

OK, leste gjennom svaret ditt noen ganger, og oppfatter det slik at det er jeg som er litt hysterisk. Tror jeg misforstod det du skrev i anførselstegn til at han "kunne være morder" men at du egentlig mente at det er mange drittsekker der ute, men ikke nødvendigvis kriminelle mordere forde... 

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 30. Litt angsproblematikk før jeg traff han. Nå har jeg høy angsproblematikk. Jeg har ikke noe konkret på han, bare masse fornemmelser og noen rare sammentreff. Men tenker du at det er jeg som fantaserer, eller? Kan jeg spørre hva du tenker på når du sier"at det skal litt mer en en følelse til for å mistenke"?

52 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Hvorfor velger du å være sammen med en som "virker litt kald og usympatisk ut og kan bli veldig sint"?

Skrevet
8 minutter siden, frosken skrev:

Hvorfor velger du å være sammen med en som "virker litt kald og usympatisk ut og kan bli veldig sint"?

Fordi jeg har et barn med han, men tørde ikke si det her med en gang. Han er ikke direkte kald mot meg. Det er heller episoder f.eks hadde han en skilpadde han nesten aldri ga oppmerksomhet til, da stusset jeg litt. Og andre episoder hvor han virker så ufølsom. Jeg er stikk motsatt, altså jeg er overfølsom. Han er rolig og lukket, dette gjør at han virker litt mystisk og hemmelighetsfull. Jeg er veldig åpen og utadvendt. Ser jo at vi krasjer. Han kan bli veldig sint og rev tlf. Fra veggen med makt en gang. Skal så sies at jeg virker nok mye sykere ut her inne enn hva jeg fremstår i i RL. Klarer av en eller annen grunn å koble ut alt dette når jeg er sammen med barnet, som jeg elsker av ble mitt hjerte.  Jeg tror det er en salig miks av paronia, sannhet og løgn. Lurer på om jeg skal søke på Modum bad?

Skrevet

Altså han rev det ut fra veggen 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...