Gå til innhold

NHD- hvor høye doser ap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor høye doser antipsykotika f.eks. Quetipan må man bruke for å få vekk mistenksomhet??

Anonymkode: 8fb95...549

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis det er en sykelig mistenksomhet av psykotisk natur, kan doser opp til 800 mg være vanlig.

Skrevet

Da kommer jeg antageligvis til å surre rundt å gå i bakken. Blir svimmel og småruset av 75 mg. Kan det holde med 125mg? Vet ikke om det er sykelig eller om det er jeg som er frisk og faktisk har rett i noe jeg synes er mistenkelig.

Setter veldig pris på dine svar. Du er til mye bedre hjelp enn andre spesialister jeg har vært borti. 

25 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Hvis det er en sykelig mistenksomhet av psykotisk natur, kan doser opp til 800 mg være vanlig.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Siden jeg ikke vet mer enn det du har skrevet her, kan jeg ikke gi noe godt svar på om 125 mg holder. Mistenksomhet er jo så mangt. Dels begrunnet, dels ubegrunnet og noen ganger helt, totalt sykt.

En stakkars mann på over 80 som søkte hjelp hos meg, ble beskyldt av sin kone for å "ha seg" med 4 kvinnelige hjemmesykepleiere når han var ute i vedboden for å hente ved i fem minutter i 20 kuldegrader.

Skrevet
3 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Siden jeg ikke vet mer enn det du har skrevet her, kan jeg ikke gi noe godt svar på om 125 mg holder. Mistenksomhet er jo så mangt. Dels begrunnet, dels ubegrunnet og noen ganger helt, totalt sykt.

En stakkars mann på over 80 som søkte hjelp hos meg, ble beskyldt av sin kone for å "ha seg" med 4 kvinnelige hjemmesykepleiere når han var ute i vedboden for å hente ved i fem minutter i 20 kuldegrader.

Stakkars mann. 

Skrevet

Oi, det var da voldsomt;-/ jeg tror kanskje at jeg ikke er så ekstrem. Kanskje det holder med halvparten av 800mg da...:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...