Gå til innhold

Hva skal man si på jobbintervju?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på et viktig jobbintervju, og jeg går og bekymrer meg for hva jeg skal si om jeg blir spurt om hvordan jeg har det helsemessig.

Skal jeg fortelle at jeg har migrene, at jeg går i terapi, går på 50 % AAP (pga helse) og 50 % jobb?

Anonymkode: 6e814...682

Skrevet

Like greit å bare svare ærlig på spørsmål om helse. Da er det ikke noe problem (bortsett fra at jeg sannsynligvis ikke får jobb). 

Spurte her inne fordi jeg skal kjøre 70 mil. Kanskje ingen vits å dra da. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal på et viktig jobbintervju, og jeg går og bekymrer meg for hva jeg skal si om jeg blir spurt om hvordan jeg har det helsemessig.

Skal jeg fortelle at jeg har migrene, at jeg går i terapi, går på 50 % AAP (pga helse) og 50 % jobb?

Det er ikke lov å stille spørsmål om helse med mindre helsen er direkte relatert til arbeidsoppgavene

http://e24.no/jobb/jobbekspertene/jobbekspertene-disse-spoersmaalene-om-sykefravaer-kan-du-ikke-stille/22891904

Anonymkode: f50a8...9e2

Skrevet

Kommer til å ødelegge muligheten min.. :( 

motorPrøysen
Skrevet (endret)

Det er ikke lov å spørre om helse på jobbintervju. Blir du likevel spurt er det et varselsignal om at du har med en mulig useriøs arbeidsgiver å gjøre, og du må spørre deg selv om dette er et sted du ønsker å jobbe. Og uansett bør svaret på et slikt spørsmål alltid være ett av to: "Helsen er bra." Eller: "Det har du ingening med."

Endret av motorPrøysen
stavefeil

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...