Gå til innhold

Normalt å være litt mistenksom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å være litt mistenksom i hverdagen, eller er "friske" mennesker aldri dette?

Jeg tar meg selv i å tro på at livet mitt er et avtalt skript. At ting skjer fordi noen bestemmer seg for at det skal skje. I det siste har det skjedd så mange ting, som passer så perfekt med timingen, at jeg begynner på å mistenke at det er skriptet. Hvordan kan jeg plutselig få time hos dps via sms når jeg dagen før opplevde min livs største krise? Mange ganger får jeg følelsen av at dette er ikke mitt ekte liv, at ting skjer utifra hvordan jeg tenker og ønsker, at min egentlige kropp ligger i feks koma ett eller annet sted. Tenker mer og mer på dette. Innerst inne tenker jeg at dette er helt sykt, men jeg klarer ikke overbevise meg selv om at dette er tull.. 

Idag var jeg så nære med å fortelle dette til min behandler, men tør ikke fordi jeg er redd for hva som skjer videre..

Har BP1 fra før om det har noe å si... 

Anonymkode: af665...a17

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette kaller jeg ikke "litt mistenksom". Dette er dessverre sykdom, og jeg håper du tar det opp med din behandler slik at du kan få korrekt og god hjelp.

Skrevet
4 hours ago, Nils Håvard Dahl, psykiater said:

Dette kaller jeg ikke "litt mistenksom". Dette er dessverre sykdom, og jeg håper du tar det opp med din behandler slik at du kan få korrekt og god hjelp.

Er det Bipolaren som er på heisatur, eller kan det være noe annet i tillegg? Hva vil behandleren gjøre om jeg sier dette? Ser for meg tvangsinnleggelse og hele pakka, noe jeg absolutt ikke vil! 

Skrevet

Behandleren vil sannsynligvis gi deg et antipsykotisk middel. Det sikreste trekket mot tvangsinnleggelse er å følge anbefalt behandling. Da kan du ikke tvangsinnlegges :-)

Skrevet
53 minutes ago, Nils Håvard Dahl, psykiater said:

Behandleren vil sannsynligvis gi deg et antipsykotisk middel. Det sikreste trekket mot tvangsinnleggelse er å følge anbefalt behandling. Da kan du ikke tvangsinnlegges :-)

Jeg står allerede på en lav dose seroquel (50mg) hovedsaklig for å dempe tankekjør og sove bedre. På søvn har denne ingen effekt lenger, og det er på kvelden det er verst, jeg ligger våken og tankene fyker avgårde. Kan jeg selv øke dosen noe for å kanskje få roa meg selv ned til jeg skal til behandler på mandag? 

Skrevet

Det kan du :-)

Skrevet
2 minutes ago, Nils Håvard Dahl, psykiater said:

Det kan du :-)

Tusen takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...