Gå til innhold

Sorg er vel ikke sykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har forsøkt åfinne ut avhvor "psyk" jeg egentlig er og har derfor tatt en lengre pause fra Zoloft.Det eneste som skjer i min ensomhet,er at jeg gråter mye mer enn normalt.Jeg har ingen andre merkbare psykiske "problemer",og lurer derforpå om jeg enten kanha vært feilbehandlet,eller at jeg har blitt frisk av bare søvn og hvile? At ett enebarn mister foreldrene sine,er vel mest bare sorg,regner jeg med.Det er nå 12 årsiden,og jeg føler vel at det ermin personlighet og dårlige vaner som gjør ting verre formeg,ikkeen eventuell "psykdom"

Hva sier du NHD? Duhar sikkert observert meg godt de siste 5 årene.Er dette årsaken tilat jeg aldri fikk noen psykolog eller psykiater,fordi jeg hadde en sterk sorgreaksjon somover tid kunneminne om depresjon?

Jeg og pusekatten min Dennis har det bra.Vergen har ordnet min økonomi,så nå trenger jeg bare å dusje 2 ganger i uka,vaske klær og kaste all søppla som har hopet seg opp i stua,kjøkkenet og de fleste andre rom.

Ja jeg innrømmer det,jeg er en horder,men jeg er vel ikke gal for det? Vi snakker ikke 10 katter,bare 1.

Endret av Meat Loff
Skrevet

Høres ut som psykisk sykdom når du trenger verge og har problemer med å holde huset i orden...

Skrevet (endret)

Så heter vel ikke du Nils Håvard Dahl heller?

Endret av Meat Loff
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg er helt enig med Kanonføde.

Skrevet

OK.Har du lest såpass mange av mine meldinger at du kan bekrefte enten EUPF eller bipolar? Har jo vært her inne over 5 år nå.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Sorg er naturlig og ikke sykdom i tiden like etter at en har mistet en kjær. Men noen kommer seg dessverre ikke ut av sorgen. Da kalles det patologisk sorg eller sykelig sorg. Da har den naturlige sorgen gått over til å bli sykdom. Jeg kan dessverre ikke huske sykdomshistorien til alle brukere, så noen spesifikk diagnose vil jeg ikke bekrefte. 

Hovedresonnementet i Kononfødes svar er korrekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...