Gå til innhold

Brukte morens pensjonspenger på hudpleie og neglelakk.

Anbefalte innlegg

Hvordan er det mulig for voksne personer å drive på sånn? Bør privatøkonomi inn i skolen?

http://www.seher.no/kjendis/jeg-gruer-meg-sykt-til-a-se-det-pa-tv/66922610

Stensrud Eriksen (42) er bosatt i Bærum, der hun jobber som resepsjonist på et sykehus. I tillegg er hun alenemor for datteren sin, og den økonomiske situasjonen har ikke alltid vært like enkel.

Kvadsheim regner ut at hun gjennomsnittlig går 17.000 kroner i minus hver måned. Pengene har gått til shopping, ferie og hudpleie. Kosmetikk, neglelakk og sko har også stått litt for ofte på kvitteringen.

- Jeg har ikke lønn nok til å få endene til å møtes, og hvis vi trenger noe ekstra må jeg bruke kredittkort. 

- Hadde det ikke vært for mamma, så hadde det ikke gått økonomisk, innrømmer hun overfor «Luksusfellen»-ekspertene.

Verken mor eller datter vet hvor mye penger det er snakk om. De blir sjokkerte når økonom Kvadsheim forklarer at det er snakk om «flere titusener», bare det siste året.

- Jeg er redd for at ting går over styr. Jeg har ikke mulighet til å hjelpe henne økonomisk hver måned. Jeg frykter for fremtiden, forklarer moren bekymret i programmet.

Anonymkode: 5d1af...fb3

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det mulig for voksne personer å drive på sånn? Bør privatøkonomi inn i skolen?

http://www.seher.no/kjendis/jeg-gruer-meg-sykt-til-a-se-det-pa-tv/66922610

Stensrud Eriksen (42) er bosatt i Bærum, der hun jobber som resepsjonist på et sykehus. I tillegg er hun alenemor for datteren sin, og den økonomiske situasjonen har ikke alltid vært like enkel.

Anonymkode: 5d1af...fb3

Man kan jo undres. Men det virker jo ikke som om mora har løftet en finger for å lære datra økonomisk vett heller da når hun måned etter måned fortsetter å gi henne penger hun aldri får tilbake. Jeg skjønner ikke at det er mulig å låne penger for å kjøpe seg neglelakk, sko og sminke!? Dama er 42 år! Ikke 17... Hun er sannelig litt av en rollemodell for sin egen datter...

Hadde det vært like lett å få kreditt i dag som det var når jeg var i tidlig 20 åra, så hadde jeg nok hatt mer gjeld. Nå låner det til alle omtrent.

Men når man har bikket 40, bør man være voksen nok til å klare. å sette opp ett budsjett.

Anonymkode: 0e2ad...3ab

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...