Gå til innhold

Brukte morens pensjonspenger på hudpleie og neglelakk.

Anbefalte innlegg

Hvordan er det mulig for voksne personer å drive på sånn? Bør privatøkonomi inn i skolen?

http://www.seher.no/kjendis/jeg-gruer-meg-sykt-til-a-se-det-pa-tv/66922610

Stensrud Eriksen (42) er bosatt i Bærum, der hun jobber som resepsjonist på et sykehus. I tillegg er hun alenemor for datteren sin, og den økonomiske situasjonen har ikke alltid vært like enkel.

Kvadsheim regner ut at hun gjennomsnittlig går 17.000 kroner i minus hver måned. Pengene har gått til shopping, ferie og hudpleie. Kosmetikk, neglelakk og sko har også stått litt for ofte på kvitteringen.

- Jeg har ikke lønn nok til å få endene til å møtes, og hvis vi trenger noe ekstra må jeg bruke kredittkort. 

- Hadde det ikke vært for mamma, så hadde det ikke gått økonomisk, innrømmer hun overfor «Luksusfellen»-ekspertene.

Verken mor eller datter vet hvor mye penger det er snakk om. De blir sjokkerte når økonom Kvadsheim forklarer at det er snakk om «flere titusener», bare det siste året.

- Jeg er redd for at ting går over styr. Jeg har ikke mulighet til å hjelpe henne økonomisk hver måned. Jeg frykter for fremtiden, forklarer moren bekymret i programmet.

Anonymkode: 5d1af...fb3

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det mulig for voksne personer å drive på sånn? Bør privatøkonomi inn i skolen?

http://www.seher.no/kjendis/jeg-gruer-meg-sykt-til-a-se-det-pa-tv/66922610

Stensrud Eriksen (42) er bosatt i Bærum, der hun jobber som resepsjonist på et sykehus. I tillegg er hun alenemor for datteren sin, og den økonomiske situasjonen har ikke alltid vært like enkel.

Anonymkode: 5d1af...fb3