Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å google meg til svar men jeg blir ikke hel klok på hva krampeanfall er.

På en del pakningsvedlegg så står det at medisinen kan utløse krampeanfall.

Da har jeg noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på.

Hvordan arter et krameanfall seg?

Er det en type epilespsi?

Vil lamictal minke faren for krampeanfall ved medisinbruk?

Er det noen her som har opplevd krampeanfall, som kan fortelle om det?

Er det farlig å kjøre bil når man tar slike medisiner?

Kan kramper komme når som helst, etter lang tids bruk?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er krampe: http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/hjerne-nervesystem/kramper-hos-voksne-veiviser-13585.html

Det trenger ikke være epilepsi. Lamictal vil redusere risiko. Ja, det er farlig å få krampe under bilkjøring.

For å svare på resten må jeg vite hvilken medisin og hvorfor du mener at du er spesielt utsatt.

Eller er det et konstruert problem i den forstand at uansett hva en gjør kan det teoretisk sett være farlig?

Skrevet

Det er nok noe konstruert/teoretisk da jeg ikke har opplevd kramper selv. Er i en noe engstelig og lett depressiv periode og ser farer både her og der, våkner om natta og grubler.

Har opplev en merkelig smerte og stivet i bakhode/helt øverst i nakken i en periode. likner ikke på noe jeg har opplevd før. Vanskelig å forklare men det var ikke noen vanlig stivhet. (Godt mulig en stressreaksjon)

Jeg bruker abillify 10 mg wellbutrin 150 mg lamictal 400 mg, 200, 200 fordelt på morgen og kveld. + 80 mg simvastatin, aerius

Grunnen til at jeg tror jeg kan være utsatt er at jeg bruker både abillify og wellbutrin som begge kan gi kramper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...