Gå til innhold

Kommentere andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor sier psykiatrien/helsevesenet at folk ikke driver og kommenterer andre? Det er helt feil. Er det for å "berolige"?

Anonymkode: 8fa67...ac6

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

?????????????????????

Skrevet

F.eks. hvis man ser rar ut, at folk rundt, f.eks. på butikken eller på gata, kommenterer det. Psykiatrien har gjennom 10 år sagt at dette ikke forekommer. Jeg kan ikke helt fatte hvorfor de har juget om dette. Er det for å gjøre en mest mulig idiot i forhold til det som foregår rundt en?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

F.eks. hvis man ser rar ut, at folk rundt, f.eks. på butikken eller på gata, kommenterer det. Psykiatrien har gjennom 10 år sagt at dette ikke forekommer. Jeg kan ikke helt fatte hvorfor de har juget om dette. Er det for å gjøre en mest mulig idiot i forhold til det som foregår rundt en?

Det er sjeldent folk kan se på en at en sliter, sykepleieren sa sist at ingen kunne se det på meg. På mitt dårligste så folk det, jeg måtte jo holde meg fast når jeg gikk og kjanglet og var mager. De eneste som kan se rett gjennom folk er de synske, men tror ikke de kommenterer det. Men det er jo alltid noen som kommenterer andre, vekt, hår...ja utseende. Det er folk som liker å baksnakke andre, jeg forstår ikke hva som er så kjekt med det. Men de føler seg vel bedre enn alle andre da, noe de i grunn ikke er. Det beste er å fremsnakke folk når noen baksnakker, et stopper kjeften på dem. 

Skrevet
9 minutes ago, stjernestøv said:

Det er sjeldent folk kan se på en at en sliter, sykepleieren sa sist at ingen kunne se det på meg. På mitt dårligste så folk det, jeg måtte jo holde meg fast når jeg gikk og kjanglet og var mager. De eneste som kan se rett gjennom folk er de synske, men tror ikke de kommenterer det. Men det er jo alltid noen som kommenterer andre, vekt, hår...ja utseende. Det er folk som liker å baksnakke andre, jeg forstår ikke hva som er så kjekt med det. Men de føler seg vel bedre enn alle andre da, noe de i grunn ikke er. Det beste er å fremsnakke folk når noen baksnakker, et stopper kjeften på dem. 

Hvorfor har psykiatrien juget for meg ang. dette? Gjennom 10 år.

Hva er det jeg kan gjøre med det, når jeg går der alene, uten noen å ta opp dette med i det hele tatt.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det jeg kan gjøre med det, når jeg går der alene, uten noen å ta opp dette med i det hele tatt.

De mente vel bare godt, men de må jo innse at det er alltid folk som snakker om og følger med på andre. Sånn er det ihvertfall her jeg bor. Eller er det noe du innbiller deg? Kan jo være det og, spørs hva du tror de sier det. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ignorere der.

Anonymkode: 85afc...52c

Skrevet
3 minutes ago, stjernestøv said:

De mente vel bare godt, men de må jo innse at det er alltid folk som snakker om og følger med på andre. Sånn er det ihvertfall her jeg bor. Eller er det noe du innbiller deg? Kan jo være det og, spørs hva du tror de sier det. 

De mener det godt når de juger? Merkelig "hjelp". Man blir idiot i forhold til ting som skjer rundt en.

Det som snakkes om kan være mange ting.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De mener det godt når de juger? Merkelig "hjelp". Man blir idiot i forhold til ting som skjer rundt en.

Det som snakkes om kan være mange ting.

Ok. Men vet du om det er reelt? Rykter? 

Jeg visste at det de sa om meg var reelt og det var meget ubehagelig, bare rykter. 

Skrevet
Just now, stjernestøv said:

Ok. Men vet du om det er reelt? Rykter? 

Jeg visste at det de sa om meg var reelt og det var meget ubehagelig, bare rykter. 

Det jeg vet noe om er den kommenteringen jeg kan observere.

Skrevet

Det jeg vet noe om er den kommenteringen jeg kan observere.

Åja. Ikke sikkert det stemmer da hvis du er paranoid. 

Skrevet
15 minutes ago, stjernestøv said:

Åja. Ikke sikkert det stemmer da hvis du er paranoid. 

Det er det psykiatrien har sagt, at det er innbilning/fantasi. Og det er det nok hvis det er "alvorlig" nok, men det betyr ikke at dette fenomenet ikke eksisterer i det hele tatt. Og da har de fordummet meg når de har overbevist meg om at fenomenet ikke eksisterer.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det psykiatrien har sagt, at det er innbilning/fantasi. Og det er det nok hvis det er "alvorlig" nok, men det betyr ikke at dette fenomenet ikke eksisterer i det hele tatt. Og da har de fordummet meg når de har overbevist meg om at fenomenet ikke eksisterer.

Har de klart å overbevise deg da?

Jo fenomenet eksisterer i aller høyeste grad. 

Skrevet
12 minutes ago, stjernestøv said:

Har de klart å overbevise deg da?

Jo fenomenet eksisterer i aller høyeste grad. 

Ja, det er det jeg har holdt meg til intellektuelt sett hele veien, hva jeg har følt er en annen ting. Men jeg handler på det intellektuelle, f.eks. har jeg holdt dette for meg selv.

Skrevet

Ja, det er det jeg har holdt meg til intellektuelt sett hele veien, hva jeg har følt er en annen ting. Men jeg handler på det intellektuelle, f.eks. har jeg holdt dette for meg selv.

Ok. Det er ikke godt å si hva som er hva hvis man er paranoid. Men du har rett i at folk snakker bak ryggen på folk, det er stygt gjort og mange "pene" folk gjør det også. Folk elsker å grafse i siste nytt av rykter, og tar det for god fisk. Har lært for lenge siden at mye folk snakker om er bare tull.

Skrevet
1 hour ago, stjernestøv said:

Ok. Det er ikke godt å si hva som er hva hvis man er paranoid. Men du har rett i at folk snakker bak ryggen på folk, det er stygt gjort og mange "pene" folk gjør det også. Folk elsker å grafse i siste nytt av rykter, og tar det for god fisk. Har lært for lenge siden at mye folk snakker om er bare tull.

Ja, man må bare takle det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...