Gå til innhold

AP vil redusere AAP perioden fra 4 til 2 år?

Anbefalte innlegg

4 timer siden, laban skrev:

Det er politikerne som har funnet på begrepet "aktivitetsplikt" ;)  Kanskje nettopp fordi det kan være både arbeidspraksis og kurs. 

Jeg tror noe av bakgrunnen for forslaget er å forsøke å sette fart i systemet.  Det er altfor mange på AAP som blir satt på endeløs venting, før det skjer et eller annet panikkartet når  ting nærmer seg en eller annen frist. 

Og du tror det blir *mindre* panikk når AAP-perioden blir halvvert? :rolleyes:

Fortsetter under...

12 minutter siden, slabbedask skrev:

Og du tror det blir *mindre* panikk når AAP-perioden blir halvvert? :rolleyes:

Nei, ikke hvis det bare blir et pålegg, uten at det følger penger med. 

Det er bare et forslag, og jeg tror noe av bakgrunnen er at prosessen går uendelig tregt for altfor mange.  Forslaget minner litt om Rettedal-jobbene på 80-tallet, men man måtte ikke vente på dem i to år.   

Endret av laban
4 hours ago, Trine said:

Snakk om å tolke alt i værste mening. Du mente at laban ikke kunne uttale seg om sosialstøtte fordi hun selv ikke var villig til å prøve det. Jeg f.eks. er ikke villig til å jobbe 100%, det betyr ikke at jeg ikke kan uttale meg om det å ha fulltidsjobb. Det handler ikke om uvilje som i "gidder ikke", men at man ønsker å ha et mest mulig ok liv. For andre, som f.eks laban, er det å ha en fulltidsjobb mer ok enn å ikke jobbe.

Snakk om historieforflaksning.

Anonymkode: fc5d1...769

3 timer siden, laban skrev:

Nei, ikke hvis det bare blir et pålegg, uten at det følger penger med. 

Det er bare et forslag, og jeg tror noe av bakgrunnen er at prosessen går uendelig tregt for altfor mange.  

Trengs det mer penger kan det fint bevilges med dagens 4-års lengede, hvis man ønsker det. Så treigt som ting går i helsevesenet og hos NAV er det galskap å redusere persioden til kun 2 år. Det vil bare føre til flere personlige tragedier. 

Jeg mistenker at AP dels ønsker å overføre ansvaret fra staten til kommuene, som på magisk vis skal hoste opp ledige jobber, for å pynte på statistikkene, og dels fisker i rørt vann for å få freppere, som syntes NAVere er noen late slasker som bare trenger å strammes opp, til å stemme AP.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...