Gå til innhold

Kan du hjelpe meg å roe angster, NHD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har angst for alvorlig sykdom.

1: Da jeg var hos gynekolog for 1 år siden, hadde jeg ikke HPV.

Nå har jeg en fortvorte, og jeg leste at de oftest kommer av HPV-viruset. Betyr det at jeg har HPV i hele kroppen, og dermed kan få kreft av det, eller er viruset begrenset til fotsålen, eller kun den enkelte vorta?

2: Jeg har en fibroadenom i det ene brystet. Har hatt den i fem år. Har aldri fått innkallelse til kontroll av den, mens andre jeg kjenner får innkallelse for å kontrollere deres fibroadenom. Hvorfor skal ikke jeg på kontroll? Brystene endrer seg jo med årene, og også litt ila. måneden. I blant kjennes kulen flatere ut, i blant kjennes den mer avlangt ut, men egentlig tror jeg ikke den har vokst. Så lenge cysten er glatt, jevn og avgrenset og ikke vokser merkbart, er det best å bare glemme at den er der? For meg føles cysten litt som en påminnelse om at jeg kan få kreft når som helst, og det stresser meg veldig i perioder, og jeg får mye angst.

Takk. 

Anonymkode: d021c...314

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1.  Her kan jeg berolige deg.

2. Her må du snakke med fastlegen din. Verken jeg eller noen annen kan over nettet si hva som har skjedd eller ikke skjedd i brystet ditt i løpet av fem år. Når du først er hos fastlegen, kan du jo få fjernet fotvorta også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...