Gå til innhold

Jeg sliter når jeg har vært utadvent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skifter mye mellom å være utadvent og innadven når jeg er sammen med andre. Vet ikke hvorfor det er slik.

Når jeg er innadvent kan jeg kjede meg. Føle meg ensom og trives dårlig. De gangene jeg er utadvent har jeg det kjekt så lenge jeg er sammen med andre. Men etterpå går jeg rett i bånn. Depressive og destruktive tanker. Hater meg selv.

Er det vanlig å reagere slik etter å ha vært utadvent?

Anonymkode: 19463...154

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skifter mye mellom å være utadvent og innadven når jeg er sammen med andre. Vet ikke hvorfor det er slik.

Når jeg er innadvent kan jeg kjede meg. Føle meg ensom og trives dårlig. De gangene jeg er utadvent har jeg det kjekt så lenge jeg er sammen med andre. Men etterpå går jeg rett i bånn. Depressive og destruktive tanker. Hater meg selv.

Akkurat slik har jeg det også !! Skulle gjerne ha visst svaret? . 

Anonymkode: 322c3...bbe

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat slik har jeg det også !! Skulle gjerne ha visst svaret? . 

Jeg føler meg ofte som en kraftig oppblåst ballong som det blir stukket hull på. Vil isolere meg etterpå.

Skrevet

Tror det er normalt 

Anonymkode: dc7da...fa2

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er normalt 

Er selvmordstanker sammen med reaksjonene også normalt?  

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er selvmordstanker sammen med reaksjonene også normalt?  

Du nevnte vel ikke selvmordstanker ?

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du nevnte vel ikke selvmordstanker ?

Jeg pyntet på det og skrev destruktive tanker.

Skrevet

Dette med selvmordstanker er jo ikke noe som er normalt å ha. Jeg kan likevel faktisk føle litt på det samme, bare at for min del vet jeg at det bare er tanker. Kunne føle på en slags tomhet fordi jeg egentlig ikke hadde vist hvem jeg egentlig var eller hvordan jeg egentlig hadde det da jeg var sammen med andre.Jeg opplevde  da på en sterk ensomhetsfølelsen eller avvisning. Det var som om de ikke hadde møtt meg men fasaden min. Hadde også lett for å analysere meg selv etterpå og kunne nesten forakte meg selv for hvordan jeg hadde fremstått. Følte på en slags skamm. Eller jeg følte at andre hadde mer innhold og mening i livene sine enn jeg og hver gang jeg hadde vært sammen med folk ble dette en påminnelse på mitt eget tomme liv. 

Uansett så ligger det noe bak en slik  reaksjon du har. Kanskje du skulle snakket med en terapeut om dette? . Jeg går i terapi og får medisiner for angst og depresjon.

Skrevet (endret)
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig hvis du har lite energi, kanskje også pga. en diagnose. Syns at jeg kan kjenne meg litt igjen i det du sier, men jeg  kjeder meg ikke når jeg er alene, men  kunne ha gjort det hvis jeg ikke hadde hatt noe kreativt å holde på med.

Endret av FGT
Gjest Maggie55
Skrevet

Jeg kjenner igjen det hos meg selv

For meg har det sammenheng med tilbakemeldinger jeg fikk av voksne som barn Ting jeg eksponerte med meg selv som tenåringsklær oa ble gjort narr av Sånt er litt trist 

Har som godt voksen sett det samme trekket i andre voksne

Som voksen er det at vi alle streber etter å være et yrkeshemmede uansett hvilke betingelser vi har

For så stor er verden på en måte om du skjønner

Ønske om å være et yrkeshemmede gir aldri helt slipp

Tror det er noe der det handler om for meg

Gjest Maggie55
Skrevet

Beklager veldig skrivefeilen

Det skal stå yrkes menneske og ikke yrkeshemmede

Det er jo ingen som streber etter å være det

Veldig lei for feilene

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...