Gå til innhold

Kan en psykisk belastning føre til abort ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var tre mnd gravid da jeg var på en nattevakt . Jeg hadde ansvar og det var travelt. På morgenkvisten finner jeg en pasient død på en veldig uventet og uverdig måte. Jeg utelater en del detaljer her. Jeg reagerer veldig på dette. Nesten umiddelbart får jeg magesmerter. En halv time etterpå går jeg på toalettet og blør mye. Arborterer i løpet av noen timer. Kan man abortere pga psykisk påkjenning eller var dette tilfeldig. En annen person som var med meg på samme vakt klarte aldri å komme tilbake på jobb, så det var ganske tøfft. 

Anonymkode: 9839f...c7f

Skrevet

Jeg tror det ,jeg holdt selv på å miste mitt barn halvveis i svangerskapet, men heldigvis klarte sykehuset å stoppe fødselen. Jeg var ekstremt stresset på den tiden med flere store prosjekter på gang og en rekke uheldige situasjoner som gjorde stresset enda verre.

Har fått barn både før og etter dette  svangerskapet der alt har vært normalt 

Anonymkode: 7b813...259

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er sannsynlig at det er en sammenheng.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...