Gå til innhold

NHD: Nedtrapping av antidepressiva

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på 20 mg Tolvon på kvelden og 10 mg Cipralex på dagen (trappet ned til 10 mg fra 15 mg). Gått på diswe i ca. 2,5 år: Sliter litt med angst, ikke depresjon i det hele tatt. Vil si jeg er stabil og i god form, til tross for at jeg må jobbe mye med angstfølelsen.

Skal nå trappe ned og slutte helt med begge to, da det gir mer bivirkninger enn nytte for meg. Vil heller trene og bruke mindre tabeletter.

Spørsmålet mitt er om det går an å trappe ned på to preparater samtidig, eller blir det for mye for hjernen på én gang? 

Anonymkode: 8b041...c99

Skrevet

Jeg har prøvd å trappe ned på to kombinasjon samtidig skulle det du på?  Brukte andre medisiner enn det du har, så ikke la det styre deg - kontakt legen din før du dropper å ta dem .  Det var det jeg fikk ut av det  i hvert fall, pluss opptrapping på nytt (kjedelig!)... 

Anonymkode: cdd50...43c

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg vil anbefale å ta seg tid til å trappe ned en av gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...