AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 Skrevet 8. februar 2017 Jeg er en kvinnen på 52 år. Har hatt mye angst. Er da vant med problemer med å puste. Har mer og mindre konstant følelse av at det strammer seg i halsen. Da jeg gikk på 10 mg cipralex følte jeg at jeg ble mer tungpustet ved aktivitet. Følte en slags stivhet i thorax og følte rett og slett at jeg ikke fikk nok luft. Tenkte at jeg måtte være i uvanlig dårlig form pga at jeg var psykisk dårlig. Kunne også føle at jeg ble kvelt da jeg la meg ned om kvelden. Da jeg trappet ned cipralexen følte jeg umiddelbart at det var lettere å puste. Nå går jeg på 10 mg brintellix og opplever litt av det samme. Mer tungpustet ved anstrengelse. 1) Kan det være at hjertet jobber tyngre pga medisiner ? 2) Er det bare psykisk ? . 3) Eller er jeg bare i dårlig form?. Jeg har ofte skyhøyt BT og jevnt høy puls. Tok for noen år siden en del tester med måling gjennom hele døgnet ol. Ble enig om at det er relatert til stress og angst. Feks. da jeg skulle på jobb var undertrykket over 100. ( hadde alltid intens angst før jeg skulle på jobb ) .Derfor sluttet jeg med selo zok i samråd med lege da jeg i hvile har normalt trykk. Så tror ikke dette er problemet nå. Anonymkode: 31fd0...95c 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. februar 2017 Skrevet 8. februar 2017 Det er i hvert fall første gang noen nevner denne sammenhengen for meg. Derfor er jeg rimelig sikker på at dette er psykisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.