Gå til innhold

Innleggelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet
57 minutter siden, stjernestøv skrev:

Samma det, jeg driter i hele greiene. 

Er du ikke interessert i endringer i tilværelsen? Er det ikke verd å gjøre sitt ytterste for å være i best mulig form når du blir bestemor, selv om det innebærer noen endringer i rutinene? Disse stemmene skal du ikke høre på, det er psykdom.

Skrevet
1 minutt siden, Xtra skrev:

Er du ikke interessert i endringer i tilværelsen? Er det ikke verd å gjøre sitt ytterste for å være i best mulig form når du blir bestemor, selv om det innebærer noen endringer i rutinene? Disse stemmene skal du ikke høre på, det er psykdom.

Jo jeg er veldig interessert i endring, men hvem kan hjelpe meg? Jeg vil være en god bestemor. Stemmene er ånder, mulig det er sykdom i psykiatrien. Men for meg er de virkelige inni hodet mitt. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har sett den serien, de har evner alle sammen....evner ute av kontroll og de klarer ikke takle det. Nett som med meg, men nå tar jeg jo ap igjen. Likte disse menneskene.

Javel. Tror ikke du kommer til å bli bedre for du ihvertfall vurderer muligheten for at dette ikke er evner, men psykdom.

Anonymkode: dd526...504

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Javel. Tror ikke du kommer til å bli bedre for du ihvertfall vurderer muligheten for at dette ikke er evner, men psykdom.

Anonymkode: dd526...504

Greit, jeg vil ha sykdomsinnsikt. Men når jeg ser sånt tenker jeg automatisk "De har evner". Men jeg vet jo at i psykiatrien blir de sett på som syke, to sider av samme sak. Da har jeg vel sykdomsinnsikt? Har lest litt psykiatri og, det går ut på det samme begge deler. Bortsett fra at noen lider under det, alle burde ha en mentor. 

Gjest Liten40
Skrevet
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Greit, jeg vil ha sykdomsinnsikt. Men når jeg ser sånt tenker jeg automatisk "De har evner". Men jeg vet jo at i psykiatrien blir de sett på som syke, to sider av samme sak. Da har jeg vel sykdomsinnsikt? Har lest litt psykiatri og, det går ut på det samme begge deler. Bortsett fra at noen lider under det, alle burde ha en mentor. 

Jeg vil ikke ha det sånn, det fjerner meg fra barnet mitt og familien min. Jeg deler kanskje ikke din tro, men når jeg ser serien tenker jeg lidelse, hvor vondt de har det. Mobba døgnet rundt av stemmer. Jeg vet jeg har evnen til å gå dit andre ikke kommer. Men det kommer alltid lidelse etterpå. Det blir alltid vondt. Så jeg har vel tatt et valg, jeg skal ikke i den retningen. Jeg vil være i dette livet.

Skrevet

Lyset er sterkere enn mørke , livet er sterkere enn døden , det gode overvinner det onde ... Kjærligheten er størst av alt.  Velg det gode Stjernestøv ... 

Anonymkode: bb2a6...c6a

Skrevet
1 minutt siden, Liten40 skrev:

Jeg vil ikke ha det sånn, det fjerner meg fra barnet mitt og familien min. Jeg deler kanskje ikke din tro, men når jeg ser serien tenker jeg lidelse, hvor vondt de har det. Mobba døgnet rundt av stemmer. Jeg vet jeg har evnen til å gå dit andre ikke kommer. Men det kommer alltid lidelse etterpå. Det blir alltid vondt. Så jeg har vel tatt et valg, jeg skal ikke i den retningen. Jeg vil være i dette livet.

Ja det er lidelse og derfor burde alle hatt en mentor. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lyset er sterkere enn mørke , livet er sterkere enn døden , det gode overvinner det onde ... Kjærligheten er størst av alt.  Velg det gode Stjernestøv ... 

Anonymkode: bb2a6...c6a

Så masse lys da jeg ikke tok medisiner, mørket kom etterpå. Ja jeg vil velge det gode, ellers er det svart magi. 

Skrevet
På Wednesday, February 08, 2017 den 15.54, stjernestøv skrev:

Noe langvarig tror jeg ikke det blir, men jeg trenger hjelp. 

Hjelp til hva? 

Anonymkode: abd2b...fcc

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp til hva? 

Ja si det. 

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp til hva? 

Kanskje jeg ikke trenger hjelp i det hele tatt? 

Skrevet
På ‎10‎.‎02‎.‎2017 den 15.01, stjernestøv skrev:

Har vanskelig for å tro at begge dps avdelingene er fulle, så her er det noe muffens. De vil ikke ha meg der og da vil jeg ikke være der. 

Det forundrer meg litt at du ikke tror at avdelingene kan være fulle. Det er jo vanlig med ventetid dersom det ikke er helt akutt, og for deg som har strevd såpass lenge så er det jo ikke helt akutt.

Jeg håper at dere sammen kan planlegge nøye hva en evt. innleggelse skal brukes til. Kan du ikke bruke dagene som kommer til å prøve å formulere noen mål du kunne ønske hjelp til å oppnå?

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Kanskje jeg ikke trenger hjelp i det hele tatt? 

Nei vet du hva, du får vel tenke etter hva det er du virkelig vil, ønsker du å ta overdose, eller ønsker du å bli en stolt bestemor? ELLER ønsker du kun oppmerksomhet fra dolbrukerne/psykiatrien?

Skrevet
11 timer siden, frosken skrev:

Det forundrer meg litt at du ikke tror at avdelingene kan være fulle. Det er jo vanlig med ventetid dersom det ikke er helt akutt, og for deg som har strevd såpass lenge så er det jo ikke helt akutt.

Jeg håper at dere sammen kan planlegge nøye hva en evt. innleggelse skal brukes til. Kan du ikke bruke dagene som kommer til å prøve å formulere noen mål du kunne ønske hjelp til å oppnå?

Var litt rart han ikke skrev det i journalen da at det var fullt, bare at det skulle taes opp på neste fact møte. 

Det stod at en innleggelse var for å stabilisere meg. Trenger jo å bli mer aktiv.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei vet du hva, du får vel tenke etter hva det er du virkelig vil, ønsker du å ta overdose, eller ønsker du å bli en stolt bestemor? ELLER ønsker du kun oppmerksomhet fra dolbrukerne/psykiatrien?

Nei jeg hadde jo ikke trengt å fortelle det til noen, verken her eller der. Det er ikke for å få oppmerksomhet , bare for å bli sett og hørt. Men ja jeg kunne holdt mine tanker for meg selv, det er ikke for å true. Det er bare fakta. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Var litt rart han ikke skrev det i journalen da at det var fullt, bare at det skulle taes opp på neste fact møte. 

Det stod at en innleggelse var for å stabilisere meg. Trenger jo å bli mer aktiv.

De konkrete målene for innleggelsen har dere vel ikke diskutert så mye ennå? Det brukes ofte svært generelle betegnelser i forbindelse med innleggelser, og det med "stabilisering" er en mye brukt. Det betyr alt fra å se om medisineringen din fungerer til å se på hva dere kan gjøre for å gi deg et bedre hverdagsliv.

Skrevet
16 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja si det. 

Men hvis du selv ikke klarer å sette ord på hva du vil ha hjelp til - kan du ikke prøve å ta imot noe av det du blir tilbudt? Ikke bare mistro det de sier og heller tro på det du drømmer om natten? Du synes ikke det er en bitteliten smule rart engang? Heller å tro på det man drømmer fremfor å tro på og høre på psykiatrien? 

Skrevet
1 time siden, frosken skrev:

De konkrete målene for innleggelsen har dere vel ikke diskutert så mye ennå? Det brukes ofte svært generelle betegnelser i forbindelse med innleggelser, og det med "stabilisering" er en mye brukt. Det betyr alt fra å se om medisineringen din fungerer til å se på hva dere kan gjøre for å gi deg et bedre hverdagsliv.

OK. Får se hva han sier på onsdag.  Har vel noe jeg skulle sagt jeg og, men vet ikke jeg. Føler på en måte at jeg har gitt opp, jeg er jo i førtiårene nå og har slitt hele livet. Det blir jo ikke bedre heller omvendt...som en psykolog sa. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...