Gå til innhold

Dette går ikke lenger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg skiftet fra lamictal til litium har jeg økt i vekt fra 73 kg til 82 selv om jeg trener og går som faen! 1 time hver vei til treningssenteret! Må slutte på litium og slankeoperere meg! Kan man få ta opp lån til gastric sleeve når man har verge???? Eller må jeg bare si opp vergen???? Har uføretrygd og to leieinntekter så burde få lån i banken!!!

Skrevet

Du får ikke den operasjonen er jeg redd. Det er ikke noe som tilbys uten helt klar medisinsk grunn. Er redd at å veie 82 kg ikke helt kvalifiserer.

For øvrig er svaret på spørsmålet ditt trolig nei.

Skrevet

Ifølge Aleris får jeg operasjon med min bmi

Skrevet
30 minutter siden, kovakova skrev:

Det er ikke noen enkelt løsning det heller, men det er du sikkert klar over. Krever et strengt kostregime i etterkant, man kan jo spise svært lite og for da å få i seg nok næring er det veldig viktig at man spiser riktig mat. Mange legger på seg igjen etter en tid også. Jeg vet ikke hva som regnes som grensa for slike operasjoner, men jeg regner med at du ikke er spesielt høy siden du med "kun" 82 kg kvalifiserer for operasjon.

Skrevet
14 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er ikke noen enkelt løsning det heller, men det er du sikkert klar over. Krever et strengt kostregime i etterkant, man kan jo spise svært lite og for da å få i seg nok næring er det veldig viktig at man spiser riktig mat. Mange legger på seg igjen etter en tid også. Jeg vet ikke hva som regnes som grensa for slike operasjoner, men jeg regner med at du ikke er spesielt høy siden du med "kun" 82 kg kvalifiserer for operasjon.

Tror nedre grense er BMI på 35.

Hun har 32 hvis jeg regnet riktig.

Skrevet

82 kilo er ikke ensbetydende med å være feit nok til att gastric bypass trengs. Sorry.....

Med mindre du er norges laveste...

Dette er ikke noe småtteri av en operasjon heller. jeg kjenner ei som tok det, hun var 150 kg, hun har nesten ikkek gått ned i vekt. Samboeren hennes ble derimot skikkelig tynn etter sin operasjon, men fikk komplikasjoner... (tarmslyng).

Anonymkode: 387a2...f99

Skrevet

Føler med deg. Å gå opp i vekt er en stressfaktor i seg selv, iallfall ift depressive faser, så jeg nekter å noensinne prøve litium. 

Skrevet

Jeg vet ikke hvor gammel du er eller hvor høy du er men 82 kg er lenge siden jeg passerte. Har venner som har tatt en slik operasjon. De tenkte livet skulle bli bedre men " nissen flytter med på lasset". Strevde like mye med angst og depresjon for det. Ble mye styr rundt dette med mat og at man ikke kunne ha samme glede av det å spise. Tenk nøye igjennom en slik avgjørelse. Har du prøvd andre løsninger ?

Anonymkode: 46389...20e

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

82 kilo er ikke ensbetydende med å være feit nok til att gastric bypass trengs. Sorry.....Med mindre du er norges laveste...

Anonymkode: 387a2...f99

Jeg hadde faktisk hatt en bmi på 35 om jeg veide 82 kg. 

Skrevet
2 timer siden, kovakova skrev:

Ja, dessverre ser det ut til at Alleris opererer svært mange som ikke ville blitt operert i offentlig helsevesen. De har flyttet grensene for operasjon gradvis nedover, og de er visstnok heller ikke så nøye lenger på at pasientene må være ved god psykisk helse.

Har du prøvd å få hjelp av ernæringsfysiolog til å utforme en "firkantet" kostliste?

Skrevet
2 timer siden, issomethingwrong skrev:

Tror nedre grense er BMI på 35.

Hun har 32 hvis jeg regnet riktig.

På Aleris er grensen 30!

Gjest Gargamel
Skrevet
16 minutter siden, kovakova skrev:

På Aleris er grensen 30!

Det er galskap.

Skrevet
1 time siden, kovakova skrev:

På Aleris er grensen 30!

Og det er helt sykt! Jeg har en bmi på 30 når jeg veier 70 kg og selv om jeg da ville vært "god og rund" så hadde det vært galskap å tilby meg slankeoperasjon på en slik vekt! Skjønner du ikke at de kun har økonomiske interesser i å tilby slankeoperasjoner til mennesker som bare er litt overvektige?

Skrevet

Jeg er ikke interessert i å leve et liv som god og rund

Skrevet
2 timer siden, frosken skrev:

Ja, dessverre ser det ut til at Alleris opererer svært mange som ikke ville blitt operert i offentlig helsevesen. De har flyttet grensene for operasjon gradvis nedover, og de er visstnok heller ikke så nøye lenger på at pasientene må være ved god psykisk helse.

Har du prøvd å få hjelp av ernæringsfysiolog til å utforme en "firkantet" kostliste?

Jeg fikk ikke snakke med en fordi jeg ikke er undervektig

Skrevet
6 minutter siden, kovakova skrev:

Jeg fikk ikke snakke med en fordi jeg ikke er undervektig

Jeg synes du skal be om det på nytt. Du trenger sannsynligvis en veldig konkret kostplan som gjør deg tilstrekkelig mett og forebygger overspisning - samtidig som den forebygger vektoppgang.

Skrevet

Heller en BMI på 30 enn en operasjon som i seg selv ikke er risikofri, og som fordrer kadaverdisiplin. Dessuten er det ikke alle det funker for. Heller et "naziregime" på kosten.

Skrevet

Jeg  får vel bare slutte på litium igjen og heller bare legge meg inn ved mani

Skrevet

Leit at du har gått opp i vekt. Ville bare forsvare litium, og si til andre at dere ikke bør forhåndsdømme litium selv om enkelte går opp i vekt. Jeg var veldig redd for det samme, men jeg har gått ned et par kilo etter at jeg startet på litium (helt uprovosert). Lykke til!

Anonymkode: dd0ba...467

Skrevet

Får gå tilbake til å skrive ned ALT jeg spiser i myfitnesspal appen. Det funket jo på lamictal

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...