Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har et tips til noe medisinsk jeg kan ta opp / drøfte her på forumet? Jeg kommer ikke på noe som har noen hensikt å drøfte i plenum, fordi f.eks. hva skal man med diagnose om man ikke får behandling, og f.eks. hvorfor drøfte medisiner i plenum om de ikke gidder å endre noe, men bare gir en medisiner "av vane", dvs. det er ingen egentlig grunn til det, bare at man selv vil bruke det, så de bare "spiller med" for å slippe enklest unna jobben.

Anonymkode: 6d107...c6b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har et tips til noe medisinsk jeg kan ta opp / drøfte her på forumet? Jeg kommer ikke på noe som har noen hensikt å drøfte i plenum, fordi f.eks. hva skal man med diagnose om man ikke får behandling, og f.eks. hvorfor drøfte medisiner i plenum om de ikke gidder å endre noe, men bare gir en medisiner "av vane", dvs. det er ingen egentlig grunn til det, bare at man selv vil bruke det, så de bare "spiller med" for å slippe enklest unna jobben.

Det er syyykt at folk som tar medisiner ikke får oppfølging på noen måte, det sier noe om systemet! Det er ikke drops de gir oss. 

Skrevet

Er psychopharma nødvendig? Finnes det ikke annen virksom behandling med mindre bivirkninger?

Anonymkode: 077b9...87f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er psychopharma nødvendig? Finnes det ikke annen virksom behandling med mindre bivirkninger?

Det finnes men det er vanskelig å finne seriøse folk innenfor alternativ medisin, jeg har lurt på å prøve akupunktur. Så ikke alt blir bare svevende. 

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det finnes men det er vanskelig å finne seriøse folk innenfor alternativ medisin, jeg har lurt på å prøve akupunktur. Så ikke alt blir bare svevende. 

Nå tenke jeg ikke på alternativ medisin og den type tullball  da, men på annen type behandling innen det seriøse helsevesenet.

Skrevet
14 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke. Får uansett ikke tilbud om annet enn dagsenter.

Skrevet
20 minutes ago, stjernestøv said:

Det er syyykt at folk som tar medisiner ikke får oppfølging på noen måte, det sier noe om systemet! Det er ikke drops de gir oss. 

Sånn går det når man er enslig, uten nettverk og jobb. Da gir alle faen.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn går det når man er enslig, uten nettverk og jobb. Da gir alle faen.

Ja, sånn er det, selv om DOL-fruene nekter for det. Dem om det.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå tenke jeg ikke på alternativ medisin og den type tullball  da, men på annen type behandling innen det seriøse helsevesenet.

Dette seminaret om psykofarmaka ble holdt i går. Har ikke sett det selv ennå, men antar det gir et seriøst og faglig forsvarlig perspektiv. 

Anonymkode: bd5f4...3d6

Skrevet
12 minutes ago, slabbedask said:

Ja, sånn er det, selv om DOL-fruene nekter for det. Dem om det.

Og grunnen er selvsagt helt åpenbar: det ville innebære at de var heldigere, og urettferdighet i deres favør. Fruer med unger får den beste hjelpen innen psykiatri. Men feminister ser på seg selv som offer, dvs. det motsatte.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og grunnen er selvsagt helt åpenbar: det ville innebære at de var heldigere, og urettferdighet i deres favør. Fruer med unger får den beste hjelpen innen psykiatri. Men feminister ser på seg selv som offer, dvs. det motsatte.

Det egentlige offrene i dagens samfunn er enslige uføre menn uten nettverk.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det egentlige offrene i dagens samfunn er enslige uføre menn uten nettverk.

Ja. Det virker kanskje som et paradoks - den hvite mann er såklart den priviligerte. Men falhøyden er tydeligvis stor. Kvinner er tross alt noe uten arbeid, det er ikke menn.

Skrevet

Ah, ja det er jo veldig seriøst....

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå blir akupunktur brukt i behandling av smertepasienter på iallefall et sykehus. Har selv fått behandling på smerteklinikken til et sykehus i flere år. Jeg var der for smerter, men de behandlet meg samtidig for uro. Det fungerte utmerket. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på sykdommen/diagnosen.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette seminaret om psykofarmaka ble holdt i går. Har ikke sett det selv ennå, men antar det gir et seriøst og faglig forsvarlig perspektiv. 

Anonymkode: bd5f4...3d6

Takk for tips:-) Jeg har hørt på Røssberg og synes innlegget hans var svært godt.

Gjest Maggie55
Skrevet

Jeg har i det siste tenkt på en metode jeg brukte når jeg var barn og helt ung og jeg antar "normalt og passe frisk"

Hadde jeg dummet meg ut eller gjort feil prøvet jeg å rydde opp også glemme og gå videre klar for å lære og erfare nye ting

På en måte som en uspesialisert datamaskin som tømmer lageret og er klar for å fordøye ny læring

Av og til kjennes psykisk sykdom som en forstyrrelse i den "renselsesprosessen" eller at man er for neddynget i depresjon til å løfte en finger

Men jeg ser at jeg har også egne feil men på den annen side kan man ikke kutte av sin identitet eller personlegdom så dette er ikke lett

Men jeg vil glemme og gjøre plass for ny læringAt andre ikke trenger meg er helt OK for det er mye jeg ikke trenger også

Jeg svømmer videre i min tro på at helse og sykdom bestemmer mye i livet

Skrevet

Takk til bd5f4...3d6, Maggie55, frosken og NHD for on topic svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...