Gå til innhold

Utlyse stillinger igjen

Anbefalte innlegg

Jeg var til intervju om en stilling for to dager siden.  Det var 21 søkere og 5 innkalt til intervju.  I dag fikk jeg e-post om at stillingen skal lyses ut igjen for å få bredere søkergrunnlag.  Jeg vet at jeg er godt kvalifisert for stillingen.  Hva er dette for noe?  Kan det være noe jeg har sagt på intervjuet, eller referansene som har sagt noe? Skal jeg kontakte leder som intervjuet meg og be om forklaring, eller kontakte fagforening?

Takknemlig for alle svar.

Anonymkode: 29b86...6b5

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/416789-utlyse-stillinger-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Det er litt spesielt at de hadde så mange som 5 på intervju, men allikevel ville se flere. Husk at alle 5 var kvalifisert på papiret, og at dette ikke gjelder deg spesielt. Jeg tenker de ikke ble direkte imponert over noen av søkerne, og dermed ville se om det var flere muligheter der ute.

Det å ansette riktige personer er det mest kritiske ledere driver med. Det kan sammenlignes med å kjøpe hus. Det er ikke nok at det stemmer på papiret. Magefølelsen må også være riktig.

Du kan godt kontakte lederen, men jeg tror ikke du er i posisjon til å klage eller kreve noe.

Jeg kan ikke se for meg at fagforeningene kan overstyre det. For å være ærlig håper jeg ikke de kan det, for da er det snart ingen som tør å utlyse stillinger mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...