Gå til innhold

#emneknagg/hashtag

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg erkjenne for dere at jeg er temmelig amatør når det gjelder sånne "nymotens" greier... Bruker Facebook da, men ikke Instagram, Snapchat eller andre sosiale medier (DOL da - men det vet dere jo!). Det jeg lurer på nå, er dette med emneknagg eller hashtag. Jeg skjønner at det brukes for å profilere noe spesielt, for å få mange til å merke det samme, slik at det blir stor trafikk/oppmerksomhet rundt dette emnet - som kan være både et spisested, et geografisk sted, en fotballklubb, eller en aksjon eller noe helt privat som noen bare har funnet på (sånn som #gåralltidturpåfridagenmin) etc

Det jeg lurer på nå da, er om en må ha Instagram for å bruke disse emneknaggene? Eller kan en skrive dem på FB, og så "regnes de med"? Regner jo med at noen er inne og søker på disse ordene, og er interessert i at mange bruker dem.

Så lurer jeg på - er det GREIT å bruke emneknagg på FB, hvis det kan brukes da? Greit både privat og i jobbsammenheng? Ser jo at både NRK og TV2 oppfordrer folk til å bruke det når de sender inn bilder etc. Eller er det UT?

Noen som kan opplyse en middelaldrende kvinne som er litt treig med å få med seg alt det nye?

#måutenturmedrullatoren...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/416798-emneknagghashtag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, emneknagg på FB må da være greit?  Det du gjør da, er jo å knytte innlegget ditt til en større sammenheng.  Når jeg ser innlegget med emneknagg, kan jeg klikke på #xxxxx, som genererer et søk etter - og viser meg alle innlegg med samme emneknagg.    For meg har det ikke gitt noen mening i å bruke det på FB, da emneknagger er lite i bruk der, og jeg aldri poster ting offentlig. Innleggene mine er bare synlig for venner, og dermed kommer ikke mitt innlegg opp om noen utenfor vennekretsen søker det opp.