Gå til innhold

nhd: har jeg adhd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg adhd hvis jeg blir rolig av ritalin? Særlig når jeg er manisk blir jeg fokusert og roligere i kroppen av ritalin. Mer vanlig. Men jeg har ikke adhd diagnose.  Er det bare mennesker med adhd som blir rolige av ritalin?

Anonymkode: 5b164...660

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor i alle dager du skaffer deg og tar Ritalin "svart", når du ikke har en diagnose?

Anonymkode: 1d77b...866

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg adhd hvis jeg blir rolig av ritalin? Særlig når jeg er manisk blir jeg fokusert og roligere i kroppen av ritalin. Mer vanlig. Men jeg har ikke adhd diagnose.  Er det bare mennesker med adhd som blir rolige av ritalin?

Anonymkode: 5b164...660

Hadde det bare vært så enkelt :-) Gi alle mennesker Ritalin, og de som føler seg bedre har ADHD.

Spøk til side. Les om ADHD. Har du klare symptomer på dette, og har du hatt det siden du var barn? I så fall kan positiv effekt av Ritalin styrke mistanken, men det gir ikke diagnosen. Da bør en få utført en utredning. 

Dette starter med at du snakker med fastlegen og forteller om dine vansker. Så kan du bli henvist til en spesialist som utreder deg og finner ut om du evt har ADHD.

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...