AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 Skrevet 9. februar 2017 Har jeg adhd hvis jeg blir rolig av ritalin? Særlig når jeg er manisk blir jeg fokusert og roligere i kroppen av ritalin. Mer vanlig. Men jeg har ikke adhd diagnose. Er det bare mennesker med adhd som blir rolige av ritalin? Anonymkode: 5b164...660 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 Skrevet 9. februar 2017 Kan jeg spørre hvorfor i alle dager du skaffer deg og tar Ritalin "svart", når du ikke har en diagnose? Anonymkode: 1d77b...866 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. februar 2017 Skrevet 9. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har jeg adhd hvis jeg blir rolig av ritalin? Særlig når jeg er manisk blir jeg fokusert og roligere i kroppen av ritalin. Mer vanlig. Men jeg har ikke adhd diagnose. Er det bare mennesker med adhd som blir rolige av ritalin? Anonymkode: 5b164...660 Hadde det bare vært så enkelt :-) Gi alle mennesker Ritalin, og de som føler seg bedre har ADHD. Spøk til side. Les om ADHD. Har du klare symptomer på dette, og har du hatt det siden du var barn? I så fall kan positiv effekt av Ritalin styrke mistanken, men det gir ikke diagnosen. Da bør en få utført en utredning. Dette starter med at du snakker med fastlegen og forteller om dine vansker. Så kan du bli henvist til en spesialist som utreder deg og finner ut om du evt har ADHD. Lykke til :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.