Gå til innhold

Seroquel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok 200 mg seroquel i dag men sovnet ikke, er det ingen forskjell om man tar 50 mg eller 200 mg? Får ta vival og da.

Skrevet

Jeg tar seroquel til å sove, men det virker ikke alltid.  Har engang tatt 150 mg og var da utslått dagen etter.  Tar oftest 50 mg, og noen ganger 75 eller 100.  Jeg sovner ikke av dem uansett, og vival har jeg som jeg ikke vil bruke hvis det ikke er fullstendig krise.  Vival og mogadon gjorde meg syk og sløv så aldri igjen.

Anonymkode: ded16...293

Skrevet
11 timer siden, stjernestøv skrev:

Tok 200 mg seroquel i dag men sovnet ikke, er det ingen forskjell om man tar 50 mg eller 200 mg? Får ta vival og da.

Om Seroquel virker på søvn er selvfølgelig også avhengig av generell døgnrytme. Man kan ikke gå til sengs kl. 4, sove til kl. 14, og så forvente å få sove igjen kl. 23 av noen tabletter Seroquel. God søvnhygiene må ligge til grunn, og det kan være hardt arbeid i perioder. Men det lønner seg. 

Skrevet
1 time siden, Janus30 skrev:

Om Seroquel virker på søvn er selvfølgelig også avhengig av generell døgnrytme. Man kan ikke gå til sengs kl. 4, sove til kl. 14, og så forvente å få sove igjen kl. 23 av noen tabletter Seroquel. God søvnhygiene må ligge til grunn, og det kan være hardt arbeid i perioder. Men det lønner seg. 

Ja bør vel jobbe med det. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar seroquel til å sove, men det virker ikke alltid.  Har engang tatt 150 mg og var da utslått dagen etter.  Tar oftest 50 mg, og noen ganger 75 eller 100.  Jeg sovner ikke av dem uansett, og vival har jeg som jeg ikke vil bruke hvis det ikke er fullstendig krise.  Vival og mogadon gjorde meg syk og sløv så aldri igjen.

Ok. Jeg blir ikke sløv av vival. Får vel jobbe med døgnrytmen, har jo snudd litt på døgnet. 

Skrevet
39 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja bør vel jobbe med det. 

Ingen vei utenom hvis målet er stabilt god søvn. 

Skrevet
På 10.2.2017 den 10.37, Janus30 skrev:

Hvis man går til sengs kl. 4 om natta så er det lite søvn hvis man står opp kl. 8 om morgenen.  Hvis det vedvarer at man sover alltid til 14 kan man ikke regne med å sovne igjen kl. 23 om kvelden, men jeg blir slått ut av 100 mg Seroquel og det henger i utover dagen.  Problemet mitt er også at jeg vil ikke være våken når jeg våkner selvom jeg  har bestemt meg kvelden før for å stå tidlig opp.  Den som kan hjelpe meg med den depressive følelsen når jeg våkner for mange stjerner hos meg.  Ingen har svart meg på det hittil.  Jeg er ofte våken over et døgn og sover et halvt til helt døgn etter det, og dette er langt fra å være normalt.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man går til sengs kl. 4 om natta så er det lite søvn hvis man står opp kl. 8 om morgenen.  Hvis det vedvarer at man sover alltid til 14 kan man ikke regne med å sovne igjen kl. 23 om kvelden, men jeg blir slått ut av 100 mg Seroquel og det henger i utover dagen.  Problemet mitt er også at jeg vil ikke være våken når jeg våkner selvom jeg  har bestemt meg kvelden før for å stå tidlig opp.  Den som kan hjelpe meg med den depressive følelsen når jeg våkner for mange stjerner hos meg.  Ingen har svart meg på det hittil.  Jeg er ofte våken over et døgn og sover et halvt til helt døgn etter det, og dette er langt fra å være normalt.

Det er vel sånn at noen ganger hjelper det og andre ganger ikke, kommer vel an på hvilke tilstand man er i. For mye nerver går ikke an å roe ned. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...