Gå til innhold

Er det noen vits å spørre legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg kan få minstepakkning med xanor (20stk) for å ta en av hver gang jeg drar til tannlege? Andre piller funker ikke, og xanor er det eneste jeg ikke har prøvd.

Tidligere har jeg fått behandling in narkose, og med flunipam andre ganger, men flunipam fikk jeg i psykiatrien, og det er jo ikke å få lengre. Min forrige FL så på meg som om jeg hadde sagt noe obskønt da jeg spurte om flunipam for 10 år siden.

Anonymkode: 9eee5...076

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg kan få minstepakkning med xanor (20stk) for å ta en av hver gang jeg drar til tannlege? Andre piller funker ikke, og xanor er det eneste jeg ikke har prøvd.

Tidligere har jeg fått behandling in narkose, og med flunipam andre ganger, men flunipam fikk jeg i psykiatrien, og det er jo ikke å få lengre. Min forrige FL så på meg som om jeg hadde sagt noe obskønt da jeg spurte om flunipam for 10 år siden.

Tror det er veldig vanskelig å få det.

Anonymkode: ddf29...e37

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Du får ingenting om du ikke spør.

2. Du bør ha et klart svar på hvorfor du skal til tannlegen 20 ganger.

Skrevet

Ok, takk for svar. Jeg skal ikke 20 ganger, men over noen år så blir det jo det. Kan legen gi 1 pille? eller 2 piller=?

Skrevet

Det handlet vel mer om at det ikke er mindre kvanta å få tak i enn antall tannlegebesøk.

Jeg har en løsning med DPS på at de oppbevarer for meg, og at jeg har noen få tabletter på 1mg av gangen. Typ 3-4 stykker. Det synes jeg er en veldig grei løsning. Jeg har ikke ofte behov for slike medisiner, men når jeg først har det - så har jeg det til gangs og da må jeg ha noe jeg vet jeg kan stole på. Tannleger er jeg ikke redd for, men gynekologer derimot. Hadde Sobril gjort jobben godt nok, hadde jeg selvsagt nøyd meg med det. Grunnen til at jeg tåler så sterke benzo-doser er at jeg tar benzo daglig mot epilepsi - fordi det holder meg anfallsfri. Hadde aldri tatt slikt daglig om jeg ikke hadde hatt en medisinsk grunn til det. 

Og... Man vet ikke hva man får eller ikke får før man har spurt. Xanor har jeg inntrykk av at mange bare har bestemt seg for at de skal hate. Så er det de som kanskje ser litt mer nyansert på det og bruker hodet. Jeg hadde en psykiater som konsekvent aldri skrev det ut til noen som helst "fordi hun ikke ville gjøre folk til pille-slaver." Hun kalte det et "jævla møkkamedikament som aldri skulle eksistert"... Nå har jeg en psykiater som sier han baserer seg på at han kjenner meg og vet at jeg har prøvd det som er å finne uten resultat. Så da ble vi enige om å ha den lille avtalen vi har nå. Ryddig og greit for meg, og ryddig og greit for dem.

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk for svar. Jeg skal ikke 20 ganger, men over noen år så blir det jo det. Kan legen gi 1 pille? eller 2 piller=?

Vet det går an å få det hos tannlegen. Da kommer du tidlig til tannlegen og så får du det du trenger mens du sitter å venter på å komme inn. Da kommer du inn når medisinen virker. Der jeg vet at det har hendt så har pasienten hatt med seg en til å se etter seg etterpå. 

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

For slik, spredt bruk mht tannlegebesøk kan jeg ikke se at det kan bli noe problem. Har selv tatt 0,5-1 mg Xanor en uke i strekk, og ikke bydd på særlige problemer å ikke ta dem. Derimot har jeg tatt 2 mg/døgn årevis i strekk, og det var ganske tøft å trappe ned på. Men måtte det nødvendigvis bli slik? Det tror jeg ikke. Fikk beskjed om å kutte ned 05 mg/uke, noe som er altfor raskt! 

Anonymkode: 50471...3ce

Skrevet
2 hours ago, FjellOgDalar said:

Det handlet vel mer om at det ikke er mindre kvanta å få tak i enn antall tannlegebesøk.

Jeg har en løsning med DPS på at de oppbevarer for meg, og at jeg har noen få tabletter på 1mg av gangen. Typ 3-4 stykker. Det synes jeg er en veldig grei løsning. Jeg har ikke ofte behov for slike medisiner, men når jeg først har det - så har jeg det til gangs og da må jeg ha noe jeg vet jeg kan stole på. Tannleger er jeg ikke redd for, men gynekologer derimot. Hadde Sobril gjort jobben godt nok, hadde jeg selvsagt nøyd meg med det. Grunnen til at jeg tåler så sterke benzo-doser er at jeg tar benzo daglig mot epilepsi - fordi det holder meg anfallsfri. Hadde aldri tatt slikt daglig om jeg ikke hadde hatt en medisinsk grunn til det. 

Og... Man vet ikke hva man får eller ikke får før man har spurt. Xanor har jeg inntrykk av at mange bare har bestemt seg for at de skal hate. Så er det de som kanskje ser litt mer nyansert på det og bruker hodet. Jeg hadde en psykiater som konsekvent aldri skrev det ut til noen som helst "fordi hun ikke ville gjøre folk til pille-slaver." Hun kalte det et "jævla møkkamedikament som aldri skulle eksistert"... Nå har jeg en psykiater som sier han baserer seg på at han kjenner meg og vet at jeg har prøvd det som er å finne uten resultat. Så da ble vi enige om å ha den lille avtalen vi har nå. Ryddig og greit for meg, og ryddig og greit for dem.

Ekstremisme vedr. benzopolitikk. Det er et svart/hvitt syn uten like. Man blir lett stemplet som rusisbruker og narkoman selv om man skulle ha rent medisinske behov, og selv om man er ansvarsbevisst og fullt klar over avhengighetsfaren.

Skrevet

Møkkamedikament kalte hun det nok fordi det har raskt innsettende effekt og kort halveringstid. ;) Det var redningen for meg i sin tid, så vil ikke kalle det et møkkamedikament for mitt vedkommende. :P På meg har ikke Sobril effekt i det hele tatt, og får ikke ta Valium/Vival pga at jeg visstnok ikke kan ta det pga noen leverenzymer. Rivotril i lav dose er vel da det eneste alternativ? Det henger lenge i. Og dersom man uansett skal bruke det unntaksvis, så spiller det vel liten rolle om det er Xanor eller Rivotril, så lenge jeg ikke blir avhengig av noen av delene?

Skrevet

Jeg får rivotril av FL men synes ikke det duger. Har rivotril men bruker det ikke. 

Takk for svar.

mvh

TS

Skrevet

Synd de sluttet å selge flunipam. De funket som fjell. Men det var populært blant narkomane, så da så.

Altfor få varianter av Benzo i salg i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...