Gå til innhold

Sliter med sosial fungering

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg sliter med Og fungere sosialt, både familiært og jobb, fritid. Noe som gjør at jeg blir tilbaketrukket for meg selv.

Det gjør at jeg har vanskelig for og være med folk, og unngår dette for og utsette meg for ubehag.

Ofte blir jeg sliten av dette når jeg er med andre, fordi kroppen  er såpass på vakt.. og jeg må holde masken for overleve.

jeg føler meg utilpass med angst, og frykt for og miste kontroll over meg selv i slike situasjoner der man omgåes andre. Føler meg utrygg urolig.

Mulig er det oppfattet fare  ut ifra hva man tenker/oppfatter som gir utslag i kroppslige symtomer. 

Jeg hadde en periode i jula da det gikk rimelig dårlig. Og knakk sammen, hadde da byttet fra cipralex til Setralin slutn av nov16, etter og sluttet på medisin i 2-3 mnd for og prøve det , var på cipralex i 2år sammenhengende.

det gikk ok ca 1mnd etter stopp , så gikk på det 1.5mnd, følte at dette da ikke hjalp og gikk over på 10mg cipralex 14dager, dermed  20mg. 

Jeg bruker kun Cipralex idag 20mg, gått på det snart i 1mnd.

Er i kontakt med lege for oppfølging. Forventer ikke at medisiner skal fikse alt.

Sliter med angst og depresjon.

Noen synspunkt? 

Takker for alle svar.

Endret av Sunset90
Skrevet

Dette er ikke godt å leve med. Får du ikke terapi?. Kanskje du enda ikke har fått full effekt av Cipralexen ?. Eller kanskje du trenger en annen type medisin ?. Har du blitt utredet ?. Håper du får svar fra noen som har erfaring med dette .. 

Anonymkode: dedd9...d3c

Skrevet

Nei det er ikke det nei. 

Har ikke noe terapi enda, men har vært 2 forskjellige behandlinger tidligere.

det kan tenkes at effekten ikke er maks enda. Gikk på det i 2år, før jeg var 2-3mnd av, og begynte på zoloft:setralin,men etter den smellen i jula er jeg redd for og miste kontrollen og ende opp i panikk..  

begynte dermed på cipralex igjen, siden jeg brukte det før. Må nok gi det noe tid 1-3mnd.

ja jeg er blitt utredet 2 ganger før, sist depresjon og blandet angst lidelse, og nok paranoide trekk ifølge behandler, men ikke noen diagnose som er satt på det såvidt jeg vet.

Gjest Maggie55
Skrevet

Jeg sliter med tanken om jeg egentlig trenger medisin eller noensinne skulle tatt imot medisin (zeldox)

Generelt for en del av oss som er "avhengig " av medisin er det viktige i det sosiale liv å vite når nok er nok om du forstår Vi som har vokst opp i familier av få ord blir ofte litt "kunstlet" kjenner jeg Man må vite når nok er nok og skole erfaringene har kanskje bare ført til at man føler seg tvunget inn i en tilpasning som sliter en istykket og går utover helsa Man kvernes bare langsomt istykket uten å makte å gjøre noe med det

En nabo jeg hadde på 90 tall beskrev det som om noen holdt ham nede Han liv endte veldig tragisk tror jeg Tror han fikk venner som bare ikke var bra for ham

Bare så leit og trist Den hjelpen han fikk var ikke stort å snakke om iallefall sett utenifra

En støttekontakt som av og til slo av en prat uti bakgården

Tror han kunne gjort det bra som kunstmaler men det er så mye vårt samfunn ikke har plass for

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...