Gå til innhold

lucid drømming, føles så ekte, som å være i en annen dimensjon...

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet (endret)

her er et godt eksempel på ting jeg drømmer som jeg tror på i drømmen, fordi jeg kan se/høre/lukte/smake og føle det som skjer i dem. denne drømte jeg natt til i går, og den satte meg ut fysisk, for jeg var utmattet av den klokka 11.30, når jeg våknet og var varmsvett.

overskrift: pokemon fun fair leir med konkurranser om fineste lego pokemon:

de var omreisende til oasen storsenter på karmøy, og resten av landene. vi kunne være med å lage lego pokemon. vi overnattet i en gymsal og jeg bestemte at jeg skulle være en 12 år gammel voksende gutt. så ble jeg det under dyna der, forran en pikachu figur som symboliserer vekst og utvikling. jeg låg der i gymbuksa mi under dyna.

så ble jeg plutselig en av de eldre vaktmennene for leiren, så jeg låste meg inn på et hotellrom og tok med meg med mye stress nettbrettet og runket til pesende bulldogger på youtube. så våknet jeg i landhytta til mor og far som er avdøde nå og hytta eies ikke av mamma mer. jeg var trøtt mens jeg låg øverst i køysenga og såg Ash Ketchum bilde som levde på veggen, som symboliserte søvn og drømming rapid eye movements. i tillegg såg jeg på kassatv som hørte til hytta i 90 tallet, at barna vi passet på kjempet mot pokemon i mørket som tegnefilm figurer fordi vi ikke hadde hentet dem. en av de andre av oss 4 leirsjefene sa at vi var for sene, mens jeg ville halvsove videre forran ash ketchum bildet.

så gikk jeg tur og ble voldtatt inni en blå og gullsandete nydelig gruve. de stakk en glassbeholder i ræva mi mot min vilje, fordi den skulle få meg til å få instinkter og handle på instinkter å bli huleboete i utseende og oppførsel. jeg såg meg selv en liten stund i rød joggedress og huleboer tryne. så såg jeg «halvlangt hår med fall i» folk mens jeg rømte av redsel å gjemte meg i gruva. vi koste med sanden som var som et teppe, med gjenntakende musikk som kunne bli irriterende i lengden.

Endret av Blomsterfluen
Blomsterfluen
Skrevet

har dere andre her også sånne drømmer, at selvom det er ubegripelig absurd og umulig i virkeligheten det som skjer med deg og annet i drømmene, så tror du på det som skjer?

Skrevet

Tror du i virkeligheten på det som skjer i drømmene? Jeg klarer ikke helt henge med her. Men den drømmen der tror jeg er sykere enn noen drøm jeg noen gang har hatt. Ikke art du ble utmattet og var svett da du våknet.

Skrevet

Tror de fleste har rare drømmer. Jeg husker nesten aldri drømmene mine men jeg har en datter som stadig snakker om drømmene sine. De er veldig levende og helt absurde. Noen ganger går det en stund etter at hun har våknet før hun skjønner at det bare er en drøm. Hun har hatt det slik i mange år og er nå i tyveårene. Har noen ganger lurt på hvorfor hun drømmer så mye ....

Hennes drømmer er nok mer av negativ karakter. Mye kamp, der folk er i fare og hun må redde de... Og der hun selv er i fare ... 

Vet du hvorfor du drømmer slik ? Er det psykisk eller medisiner ??

Anonymkode: c51ff...080

Blomsterfluen
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror de fleste har rare drømmer. Jeg husker nesten aldri drømmene mine men jeg har en datter som stadig snakker om drømmene sine. De er veldig levende og helt absurde. Noen ganger går det en stund etter at hun har våknet før hun skjønner at det bare er en drøm. Hun har hatt det slik i mange år og er nå i tyveårene. Har noen ganger lurt på hvorfor hun drømmer så mye ....

Hennes drømmer er nok mer av negativ karakter. Mye kamp, der folk er i fare og hun må redde de... Og der hun selv er i fare ... 

Vet du hvorfor du drømmer slik ? Er det psykisk eller medisiner ??

jeg aner ikke hvorfor jeg drømmer sån, men det virker som om jeg blir «psykotisk» i drømmene, fordi jeg tror det er ekte mens jeg drømmer det som skjer inni drømmene. jeg går på fluoxetin mot angsten min. drømmene er blitt mer og kraftigere og mer absurde og ekte aktige det siste året.

Skrevet

Hm. Jeg kan for lite om dette til å svare deg . Men hadde vært interessant å visst . :)

Blomsterfluen
Skrevet
48 minutter siden, Trine skrev:

Tror du i virkeligheten på det som skjer i drømmene? Jeg klarer ikke helt henge med her. Men den drømmen der tror jeg er sykere enn noen drøm jeg noen gang har hatt. Ikke art du ble utmattet og var svett da du våknet.

ja jeg tror det som skjer i drømmene er ekte mens jeg drømmer, men ikke når jeg er våken og ikke drømmer. men iblandt må jeg spørre folk om det jeg drømt har skjedd eller er sant, som når jeg drømte at det gravide personalet som har permisjon skulle føde terminen sin nå i februar.

Skrevet
8 timer siden, Blomsterfluen skrev:

ja jeg tror det som skjer i drømmene er ekte mens jeg drømmer, men ikke når jeg er våken og ikke drømmer. men iblandt må jeg spørre folk om det jeg drømt har skjedd eller er sant, som når jeg drømte at det gravide personalet som har permisjon skulle føde terminen sin nå i februar.

Ok, da skjønner jeg. Jeg har det på akkurat samme måte :)

Skrevet
9 timer siden, Blomsterfluen skrev:

jeg aner ikke hvorfor jeg drømmer sån, men det virker som om jeg blir «psykotisk» i drømmene, fordi jeg tror det er ekte mens jeg drømmer det som skjer inni drømmene. jeg går på fluoxetin mot angsten min. drømmene er blitt mer og kraftigere og mer absurde og ekte aktige det siste året.

Jeg fikk mer absurde drømmer da jeg begynte på SSRI. Det fortsatte en god stund etter at jeg hadde sluttet på dem også.

Blomsterfluen
Skrevet
2 timer siden, Trine skrev:

Jeg fikk mer absurde drømmer da jeg begynte på SSRI. Det fortsatte en god stund etter at jeg hadde sluttet på dem også.

ok. problemet mitt er at jeg er avhengig av å måtte ta ssri mot angstanfallene mine. uten ssri så fikk jeg heftige angs anfall for å dø, tillogmed hjemme hos meg selv.

Skrevet
12 timer siden, Blomsterfluen skrev:

har dere andre her også sånne drømmer, at selvom det er ubegripelig absurd og umulig i virkeligheten det som skjer med deg og annet i drømmene, så tror du på det som skjer?

Ja man er i en annen dimensjon når man drømmer, og det er virkelig. 

Skrevet
5 timer siden, Blomsterfluen skrev:

ok. problemet mitt er at jeg er avhengig av å måtte ta ssri mot angstanfallene mine. uten ssri så fikk jeg heftige angs anfall for å dø, tillogmed hjemme hos meg selv.

Ja, noen må jo ta SSRI. De hadde ingen effekt på meg så jeg sluttet å ta dem. Men for deg er det nok viktigere å slippe angstanfall enn å slippe absurde drømmer.

Skrevet
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja man er i en annen dimensjon når man drømmer, og det er virkelig. 

Nåja, det stemmer vel ikke helt?

Anonymkode: a86c7...595

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nåja, det stemmer vel ikke helt?

Anonymkode: a86c7...595

Jo det stemmer selv om ikke alle tror på det-

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...