Gå til innhold

Blir ikke klok av fysisk utmattelse, er det en merkelig depresjon eller hva er det? NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært psyk i over 12 år... Gått på medisiner i årevis og kan FK og alt det andre utenat. Jeg har lært meg teknikker på hva som hjelper mot depresjon og hva jeg må gjøre. Eneste er at jeg har blitt totalt fysisk utmattet det siste halve året og sliter med kroniske smerter i muskler og ledd, uten at noen vet hva det er. I fjor hadde jeg blitt fysisk aktiv, begynt å spise veldig sunt(beholdt det) og var på vei til å søke jobb.

Til tider syns jeg det er slitsomt å prate. Jeg har ingen effekt av søvn. Begynt å sovne av sittende og det har bare blitt verre. Spiser sunt(uten effekt), var fysisk aktiv før, men ingen forklaring på hvorfor det gjør meg verre etter bare 15 minutter gange. 

Egentlig tror jeg at denne utmattelsen er årsaken til depresjonen nå.

Sitter fullstendig fast da jeg ikke har krefter til å være sosial, jeg kan komme meg til butikken, men blir utslitt av en liten tur ellers får jeg nok søvn, men har ingen effekt av den. Eneste svaret jeg har fått er at de ikke vet(psykiater og fastlege), siden blodprøvene er perfekte. Fastlegen skylder på det psykiske og psykiater på det fysiske.

Jeg får ikke vært sosial og gjort ting og da hadde jo hvem som helst blitt syk. Det er ingen som kan hjelpe meg og ingen som har andre svar enn at jeg får vente og at det går over. Dette er en enorm belastning for meg og jeg sprekker snart.

Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Begynte å bruke Seroquel igjen etter at jeg begynte å få panikkanfall og angst igjen i november(grunnet utmattelsen). Man blir ikke mer våken av Seroquel.

Sitter bom fast og jeg orker ikke å høre: "Ta tiden til hjelp" og "Det er vår snart".

Håper noen har vært borte i noe lignende og kommet seg ut av det.

Medisiner:
Cipramil, 20mg x1
Lamictal, 200mg x2
Rivotril, 4mg x2(jada, 6år på den)
Seroquel 100mg x1

Skrevet

Er du sikker på at ikke 8 mg Rivotril og 100 mg Seroquel kan ha noe med saken å gjøre? Hva bruker du førstnevnte til?

Hvis dette er en depresjon, kan kanskje Wellbutrin være til hjelp? 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Rivotril 8 mg tilsvarer Valium 160 mg.  Det er ca 10 ganger forsvarlig døgndose. Det er nok til å gjøre de fleste utmattet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...