Gå til innhold

ssri bruk fjerner kramper og epilepsi?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

er det sån som fastlegen soer til meg, at siden jeg har så maaaassse dopamin pga fluoxetinen jeg bruker, så kan jeg ikke få kramper og kan ikke få epilepsi noen gang, fordi masse overproduksjon av dopamin hindrer at hjerneseller får sån epilepsianfall/krampegivende signaler i hjernen (missfire)?

Skrevet
53 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

er det sån som fastlegen soer til meg, at siden jeg har så maaaassse dopamin pga fluoxetinen jeg bruker, så kan jeg ikke få kramper og kan ikke få epilepsi noen gang, fordi masse overproduksjon av dopamin hindrer at hjerneseller får sån epilepsianfall/krampegivende signaler i hjernen (missfire)?

Høres ut som en misforståelse

Blomsterfluen
Skrevet
Akkurat nå, Villanda skrev:

Høres ut som en misforståelse

ok. hva høres ut som en missforståelse her? min, ller legens forklaring på ssri og epilepsi?

Skrevet
39 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ok. hva høres ut som en missforståelse her? min, ller legens forklaring på ssri og epilepsi?

At ssri og dopamin gjør at man ikke kan få epilepsi og/eller kramper. Tror heller ikke at ssri gir "masse overproduksjon" av dopamin.

Blomsterfluen
Skrevet
Akkurat nå, Villanda skrev:

At ssri og dopamin gjør at man ikke kan få epilepsi og/eller kramper. Tror heller ikke at ssri gir "masse overproduksjon" av dopamin.

ok. men mindwave eeg headsettetitt viser på braintprint appen min at jeg har meget høy produksjon av dopamin (over 90 prosent høyere enn i forrhold til the population)

Skrevet
8 timer siden, Blomsterfluen skrev:

ok. men mindwave eeg headsettetitt viser på braintprint appen min at jeg har meget høy produksjon av dopamin (over 90 prosent høyere enn i forrhold til the population)

Jeg synes det høres rart ut at man ved eeg (eller i hele tatt for den del) kan måle mengden signalstoffer i hjernen.

Skrevet

SSRI, deriblant fluoksetin skal brukes med forsiktighet ved tidligere kramper og epilepsi, krampetrekninger er angitt som en sjelden bivirkning.

Kramper: Fluoksetin bør introduseres med forsiktighet hos pasienter som tidligere har hatt krampeanfall. Behandlingen bør seponeres hos pasienter som utvikler kramper, eller der hvor frekvensen av kramper øker. Fluoksetin bør unngås hos pasienter med ustabil lidelse med kramper/epilepsi, og pasienter med kontrollert epilepsi bør nøye overvåkes.

Thor Kvakkestad, psykiater

Skrevet

SSRI kan, som fagmannen sier over senke krampeterskelen. Man skal derfor være svært varsom dersom man har ustabil epilepsi. Er en derimot godt medisinert så man holder epilepsien noenlunde i sjakk, er SSRI stort sett uproblematisk. Min nevrolog sier at det for mange er vel så viktig for anfallskontroll å få orden på følelseslivet sitt. Jeg merker det selv. Nå har jeg vært anfallsfri på medisiner i mange år, men før jeg ble det var mine hovdtriggere stress+søvnmangel over tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...