Gå til innhold

Er det noen som vet om reiseforsikringen dekker stjålne ski ?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Skal selvfølgelig ringe i morgen, men tenkte å høre her om noen vet ? 

Jeg var inne på en skistue i dag og da jeg kom ut, hadde noen tatt med seg både langrennskiene mine pluss staver.

Fryktelig surt :( Noen som vet om reiseforsikringa dekker det ?

Fortsetter under...

4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg var inne på en skistue i dag og da jeg kom ut, hadde noen tatt med seg både langrennskiene mine pluss staver.

Sjekk i vilkårene på kontrakten.

Annonse

11 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg tror de fleste reiseforsikringer dekker dette, men ikke sikker. Kanskje fordrer det at du politianmelder, men det er nå ganske greit å gjøre på nett.

Ring forsikringsselskapet og hør du, om du ikke finner ut noe på nett. Og hold oss oppdatert. Lykke til :)

Med tanke på "frekt" - jeg tenker at det er fort gjort at noen tar med seg feil ski om de ikke er merket og man ikke er veldig bevisst på hvordan skiene sine ser ut - regner med mange var på sesongens første skitur i helgen. Men det hjelper selvfølgelig lite når skiene er borte. Og du husker nok å merke dine neste ski - mine er merket med både sprittusj og adresselapper ;).

Endret av Xtra
Nicklusheletida

Tusen takk for svar alle. Jeg har Topp reiseforsikring og får dekket hva nye ski, bindinger og staver koster i dag. :) Lettet : )

Nå nå jeg bare prøve og finne ut hva nye Madshus racingski koster i dag og melde til politiet. 

Endret av Nicklusheletida
Nicklusheletida
10 timer siden, Xtra skrev:

Jeg tror de fleste reiseforsikringer dekker dette, men ikke sikker. Kanskje fordrer det at du politianmelder, men det er nå ganske greit å gjøre på nett.

Ring forsikringsselskapet og hør du, om du ikke finner ut noe på nett. Og hold oss oppdatert. Lykke til :)

Med tanke på "frekt" - jeg tenker at det er fort gjort at noen tar med seg feil ski om de ikke er merket og man ikke er veldig bevisst på hvordan skiene sine ser ut - regner med mange var på sesongens første skitur i helgen. Men det hjelper selvfølgelig lite når skiene er borte. Og du husker nok å merke dine neste ski - mine er merket med både sprittusj og adresselapper ;).

Det som er litt rart er at de har tatt feil av både ski og staver. Hvordan er det mulig ? Det får meg til å tro at det kan være bevisst, men det kan være det samme nå. Var surt der og da.

Nicklusheletida
11 timer siden, påskelilje skrev:

Å, så utrolig surt!!!!! Jeg hadde blitt så irritert og sint!

Fatter ikke at folk kan ha glede av stjålne ski :angry:

Aner ikke om reiseforsikringen dekker dette. Vil tro det.

Hadde jeg bare visst hvem jeg skulle være sint på. Var mest  fortvilet. 

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Det som er litt rart er at de har tatt feil av både ski og staver. Hvordan er det mulig ? Det får meg til å tro at det kan være bevisst, men det kan være det samme nå. Var surt der og da.

Kan det være noen har flyttet på dem? Kanskje du kunne prøve å ringe til stuen og høre om de har funnet dem?

Nicklusheletida
2 minutter siden, Xtra skrev:

Kan det være noen har flyttet på dem? Kanskje du kunne prøve å ringe til stuen og høre om de har funnet dem?

Vi var mannsterke den dagen og alle jeg hadde med meg lette over alt. Jeg tenkte nemlig det samme, at noen kunne ha oppdaget at de hadde tatt feil og datt de et annet sted. Men vi gikk over alle skiene flere ganger. Jeg hadde et lite klistremerke på skiene, så ville ha kjent dem igjen. 

Har anmeldt saken på nett nå. Snakket med forsikringsselkapet og jeg har fått skadenummer og saksbehandler. Skulle ringe henne i morgen, nå jeg hadde funnet hvor mye tilsvarende ski, bindinger og staver koster nå. Ringte en sportsbutikk i dag og fikk priser, så nå setter jeg en pris uten å verken å overdrive eller underdrive. En troverdig pris :) Har lyst på nye racingsski igjen. Var så fornøyd med dem :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...