Gå til innhold

Lyst til å bli sløvet ned - redd for å bli pille misbruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt det vondt lenge . Full av skam , depresjon og paranoid beredskap lett tilgjengelig i tankene . Som om jeg er fratatt livskraft og livsmot. Når jeg prøver å kjenne at livet kan være ok og at alt ikke er så ille som jeg tenker faller jeg. Noe i meg ( ikke stemmer- men aktive tilstedeværende tanker sier joda . ). Har mye over - jeg i meg , plutselig når det depressive river får jeg lyst til å la impulser ta over.  Fornuft stopper meg og jeg blir heller passivisert og isolerer meg. Ikke så politisk ukorrekt som å ha lyst til å ødelegge seg. Tanker om at når alle vil ødelegge deg kan du likegodt gjøre det selv og om dette kan være en arve synd jeg bærer på.

Etter jeg fikk anti depressiva har jeg fått igjen impuls kontroll . Når den var borte fra meg handlet jeg destruktivt og var ute av kontroll, ikke meg selv.  Psykiatrien trodde først jeg var slik , de så ikke at dette var atypisk . Kan derfor nå sitte med et stempel .Kjente meg drevet.

Hadde en god opplevelse når jeg tok mye medisin i helga. Ga meg en indre ro hvor heg slapp å delta så aktivt i mind livskamp. Jeg fikk hvile . Redd dette skal bli gjentatt , kan bli pille misbruker . Bør jeg si det til behandler ? Selvsagt redd for å bli missoppfattet .

Dette er veldig usensurerte tanker .

Anonymkode: 2f4a0...f84

Skrevet

Jeg synes du skal nevne dette for behandler. Og forklar hvorfor du tar det opp. Du bør nok være veldig forsiktig med å benytte denne form for medisin (antar det er en eller annen form for benzo eller lignende). 

Det var nok en god opplevelse å få slappe av og hvile skikkelig. Dét potensiale bor i deg, uavhengig av rus. Forhåpentligvis vil du på sikt finne økt ro i deg selv, ved hjelp av terapi, antidepressiva og ikke minst, et mer kjærlig og realistisk syn på deg selv. Det er vondt å sitte fastlåst i skam og selvforakt.  

Anonymkode: b9431...cb3

Skrevet

Jeg tror det er et svært klokt valg å ta det opp med terapeuten din nå på et så tidlig tidspunkt. Du uttrykker selv en liten bekymring for å ende i misbruk. Da er det alltid lurt å være i forkant, så det ikke skjer. Kanskje er det alternativer på medikamentfronten som kan hjelpe deg, sannsynligvis er det det på terapifronten. Fysisk aktivitet kan fremme avslapping. Det være seg en rask gåtur eller en hard styrkeøkt. Benzo og lignende er greie akuttløsninger til nå og da bruk, men det kan bli skummelt om man tar det for ofte eller i ureglementerte doser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...