Gå til innhold

Tøffe tak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg beklager at jeg skriver enda et innlegg her. Jeg burde nok hatt andre kanaler til mine tanker, men akkurat nå klarer jeg ikke det. 

Jeg klarer ikke samle tankene mine. Jeg klarer ikke å forstå meg selv, mine følelser, min redsel og min uro. Jeg klarer ikke å finne løsninger som er gode. Som er riktige. 

Jeg har vært så sterk som jeg bare klarer. Jeg holder ut så godt jeg kan, med de gode løsningene som jeg sakte men sikkert begynner å miste taket på. En stor del av meg skriker etter omsorg, hvile og trygge rammer. Som på DPS hvor de som kjenner meg, de jeg er trygge på, kan ta over litt av byrden. Samtidig vet jeg at den langsiktige løsningen ikke er på et DPS. Selv om jeg akkurat nå kunne ønsket meg det. Kanskje trengt det. For herlighet så sliten jeg er. Hvor usikker jeg er. Hvor virkelighet og fantasi blander seg i hverandre. 

Jeg er gift. Med en fantastisk mann. Men akkurat nå kunne jeg ønske, en del av meg, å ha en egen leilighet, med trygge mennesker som kan passe på. Omsorgsbolig? Men jeg vet så inderlig godt at det er ikke løsningen. 

De sier jeg er så flink. Så sterk. Så modig. Herlighet som jeg kunne ønske de sluttet med de ordene littegranne. Lot meg få være sliten. Lot meg få være liten. Lot meg få kollapse uten dårlig samvittighet. Få lov til å ikke være flink en liten stund... 

Hva skal jeg gjøre? Hva skal jeg si? Hvor skal jeg dra?

MentalBabyDoll
Skrevet

Kanskje et lite opphold på Dps er en idé? "Hvile" litt, bli passet litt på, andre inntrykk og få pratet med noen når du trenger det? 

MentalBabyDoll
Skrevet

Glemte å skrive; prat med fastlegen din 👍

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...