Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ADHD-diagnose og er veldig flink til å skrive og dikte. Jeg har alltid fått høre at jeg er kreativ, men nå har jeg virkelig skjønt det selv også (oi, det hørtes veldig skrytet ut, men la gå). Jeg tror personlig det er humørsvingningene og de sterke følelsene generelt som er "skyld i" dette. Dessuten er jeg nok en ganske svevende person med ekstremt mye tanker..

Uansett, for noen dager siden bestemte jeg meg nemlig for å prøve og male litt, noe jeg alltid har hatt lyst til, men aldri fått gjort. Jeg fikk mildt sagt sjokk når jeg følte at "alt falt på plass" og resultatet ble kjempebra. Mitt første maleri! Jeg forsvant fullstendig inn i en "transe" der alt jeg så var papiret og kosten, og det å gå på do eller drikke vann var et glemt kapittel for noen timer. 

Foreldrene mine sier at jeg ikke kan ha arvet noen kunstneriske evner av dem, på denne fronten. De mener at folk med ADHD ofte er veldig kreative og flinke med hendene. Stemmer dette? I så fall, da er det i alle fall enda en positiv ting med å ha diagnosen :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er i så fall nytt for meg. Personer med ADHD regnes ofte for å være klumsete med hendene.

Husk at du er ikke ADHD. Du har ADHD. Det å ha ADHD utelukker ikke at du kan ha gode kunstneriske evner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...