Gå til innhold

Drar under tvangsinnleggelse?

Anbefalte innlegg

MentalBabyDoll
Skrevet

Er på paragraf 3.2 tvungen observasjon. Havnet på lukket akutt på lørdag, og i går overførte de meg til åpen avdeling. Er fremdeles under 3.2.

Det jeg lurer på er, hva gjør de egentlig om jeg bare pakker sakene mine og reiser fra avdelinga? De kan ikke stoppe meg, jeg mener, det er jo åpen avdeling? De sier så forskjellig. Spurte 4 ansatte hva 3.2 betyr, og fikk 4 forskjellige svar.

Skrevet

De kan hente deg med politi og låse deg inne på lukket  igjen

Worrisome Plenty
Skrevet

Det lønner seg å bli. Ellers kan du legges inn på lukket.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

De kan stoppe deg med fysisk makt. Det at du er på åpen avdeling endrer ikke på dette. Etter at de har stoppet deg, vil de vurdere at det var for tidlig å ha deg på åpen avdeling, og de vil overføre deg til lukket.

Hvis du kommer deg avsted før de får stoppet deg, vil de be politiet bringe deg tilbake.

Skrevet

Du virker veldig klar og tydelig synes jeg men det er lett at man i en sånn situasjon er så "skjør" at det å være ute blant folk som ikke har noe medisinsk kunnskap gjør at man lett kan bare bli utnytta eller havne i kjempedårlig miljø kanskje fordi man inni seg vil ta avstand fra hva man opplever som urett

Men vi opplever ofte tingene så forskjellig

Det er derfor det oppstår ofte masse uenigheter og kanskje til slutt kriger i verden tror jeg

Man kan jo tenke på det sånn at man er heldig de bruker noen av helsekronene sine på en hvis ikke alt er for uutholdelig da eller at de andre pasientene virker helt gærne

Skulle jeg gi noe råd måtte det være å be om en nevrologisk undersøkelse og deretter spørre nevrologen om hans eller hennes eller Jens vurdering og kanskje råd i saken

Indre kaos føler du kanskje Ønsker deg bare god bedring og skal tenke på deg

Er selv x patent for veldig mange år siden men ingen har det likt

Håper du får behandling du føler hjelper deg

Lykke til 😌

Anonymkode: ccb3e...577

MentalBabyDoll
Skrevet
9 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

De kan stoppe deg med fysisk makt. Det at du er på åpen avdeling endrer ikke på dette. Etter at de har stoppet deg, vil de vurdere at det var for tidlig å ha deg på åpen avdeling, og de vil overføre deg til lukket.

Hvis du kommer deg avsted før de får stoppet deg, vil de be politiet bringe deg tilbake.

Og det er 100% sikkert? Ikke noen smutthull der? For jeg har sagt det så mange ganger til de at det feiler meg ingenting og derfor nekter å ta disse medisinene. Jeg ser bare verden annerledes enn dem. Og de straffer meg for å leve virkeligheten? Og for å ikke ville mer? Er ikke det ens eget valg å leve..? 

MentalBabyDoll
Skrevet
16 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Ja, må bare si at det var feil opplysning! Jeg stakk, og det kom heldigvis ingen og hentet meg! 👍 Så jeg fant smutthullet! 👌

Skrevet
6 timer siden, MentalBabyDoll skrev:

Og det er 100% sikkert? Ikke noen smutthull der? For jeg har sagt det så mange ganger til de at det feiler meg ingenting og derfor nekter å ta disse medisinene. Jeg ser bare verden annerledes enn dem. Og de straffer meg for å leve virkeligheten? Og for å ikke ville mer? Er ikke det ens eget valg å leve..? 

1. Hvorfor er behandling en straff? Tror du helsevesenet bruker store ressurser for å straffe deg?

2. Det er ikke alltid like lett å se selv hva som er sykt og ikke. Derfor er det lurt å overlate den vurderingen til noen som både er objektive og kan sykdom.

3. Hvorfor vil du ikke leve, hvis det ikke feiler deg noe? Det er absolutt ikke friskt å ville dø. Alle som vil dø lider av ett eller annet, og lider rimelig sterkt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
52 minutter siden, MentalBabyDoll skrev:

Ja, må bare si at det var feil opplysning! Jeg stakk, og det kom heldigvis ingen og hentet meg! 👍 Så jeg fant smutthullet! 👌

Opplysningen var korrekt, men de benyttet seg ikke av muligheten.

MentalBabyDoll
Skrevet
22 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Opplysningen var korrekt, men de benyttet seg ikke av muligheten.

Ok. Bra 👍

Skrevet

Jeg har dratt under tvang en gang, og det var så ydmykende som bare det. Bli tatt med håndjern av politiet som om jeg var drapsmann. Så det gjør jeg ikke igjen.

Anonymkode: 55623...30d

Skrevet
På 14.2.2017 den 21.19, MentalBabyDoll skrev:

Ok. Bra 👍

Har de ikke hentet deg enda?

MentalBabyDoll
Skrevet
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Har de ikke hentet deg enda?

De henta meg ikke nei...rapporterte ingenting..👌 👍 Men det var to hyggelige damer som ringte dem og kjørte meg tilbake fordi jeg satt ute et sted i 6 timer i kulda og frøys og var forvirra...

Skrevet
46 minutter siden, MentalBabyDoll skrev:

De henta meg ikke nei...rapporterte ingenting..👌 👍 Men det var to hyggelige damer som ringte dem og kjørte meg tilbake fordi jeg satt ute et sted i 6 timer i kulda og frøys og var forvirra...

Å godt du fikk hjelp, ble bekymret for deg. Klem. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...