Gå til innhold

Chemtrail spraying over sør norge

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette viser med all tydelighet hvor viktig det er med skolegang og økt allmennkunnskap. Maken til manglende evne til ressonering og opphausing av uvitenskapelighet skal man lete lenge etter. Jeg blir skremt at hvordan slike "vrangforestillinger" får ben å gå på i en del miljøer. Det er som lenker av tema som går igjen og som gjentas med en frekvens som åpenbart gjør det til sannheter for mennesker som har et potensiale for å skape angst i seg selv og i andre. Det kan synes som om de suger til seg konspirasjonsteorier på løpende bånd og er lett overbevisbare og godtroende.

Good grief!

Anonymkode: 02e89...ab4

Nei, de er ikke godtroende og lett overbevisbare - med den loigikken hadde de vel trodd på det "vanlige" (dvs. ikke konspirasjonsteorier), fordi det er det de fleste mener og det det står om i mainstream media.

Det er sykdom, og bare triste greier. Tenk hvor vondt det må være å faktisk være overbevist om at myndighetene i hemmelighet sprayer himmelen over en med gift, for at man skal få kreft.

25 minutter siden, Kanonføde skrev:

Nei, de er ikke godtroende og lett overbevisbare - med den loigikken hadde de vel trodd på det "vanlige" (dvs. ikke konspirasjonsteorier), fordi det er det de fleste mener og det det står om i mainstream media.

Det er sykdom, og bare triste greier. Tenk hvor vondt det må være å faktisk være overbevist om at myndighetene i hemmelighet sprayer himmelen over en med gift, for at man skal få kreft.

Mye rart i kommentarfeltet:

Jeg har tatt bilder og følgt meg her i Kr.sand i 5-6 år nå , de sprayer aldtid før det skal regne , slik at vi får det ned igjen via regn og in i drikke vannet vårt! senest i går og for gårs starta dem å spraye over here kr.sand , i dag regner deg og det er en storm på vei rett rundt hjørnet også , bare advarer at de sista daga var det ekstremt mye spraying , jeg så 2 fly sammtiding i går , krysse hverandre osv. , jeg har raportert dette på nyhetspeilet for en par år siden.! satans svin!

Hvis myndighetene hadde ønsket å "forgifte" drikkevannet, hadde de da ikke vært enklere å tilsette dette direkte i vannet?

Anonymkode: 61c8b...fe7

32 minutter siden, Kanonføde skrev:

Det er sykdom, og bare triste greier. 

Det skumle er at dama jobber som privatpraktiserende terapaut og leder for organisasjone HULK, hjelp for unge i alvorlige livskriser.

Annonse

8 minutes ago, AnonymBruker said:

Mye rart i kommentarfeltet:

Jeg har tatt bilder og følgt meg her i Kr.sand i 5-6 år nå , de sprayer aldtid før det skal regne , slik at vi får det ned igjen via regn og in i drikke vannet vårt! senest i går og for gårs starta dem å spraye over here kr.sand , i dag regner deg og det er en storm på vei rett rundt hjørnet også , bare advarer at de sista daga var det ekstremt mye spraying , jeg så 2 fly sammtiding i går , krysse hverandre osv. , jeg har raportert dette på nyhetspeilet for en par år siden.! satans svin!

Hvis myndighetene hadde ønsket å "forgifte" drikkevannet, hadde de da ikke vært enklere å tilsette dette direkte i vannet?

Anonymkode: 61c8b...fe7

Lett å tro at det er "lav IQ", men det er nok som regel ikke det. Hvis intelligensen var problemet med å ikke skjønne problemene ved slike teorier så har man så lav IQ at det er veldig merkbart på andre områder i "funksjonensevnen".

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Er de naive eller bare paranoide? Det må jo være naivt å svelge så grunnløse teorier?

Paranoia, er litt mer idiosynkratisk. Ikke resultat av gruppelære.

Anonymkode: bf77e...ace

De naive tror på det de blir fortalt, men "disse" tror ikke på det de blir fortalt, snarere tvert imot. De er mistenksomme mot det folk flest mener, det det står om i aviser og hva myndighetene kommuniserer. Tror det som regel ikke er paranoide vrangforestillinger, men denne oppfattheten over slike "alternative" ting er symptomatisk for schizotyp lidelse / personlighet.

Men blir bare synsing såklart. :P

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er de naive eller bare paranoide? Det må jo være naivt å svelge så grunnløse teorier?

Står litt her: http://forskning.no/historie-overtro-psykologi/2012/04/hvem-tror-pa-konspirasjonsteorier

Breivik er en klone fra rommet. Arabiske og europeiske statsledere har gått sammen for å islamisere Europa. Forbausende mange mennesker tror på konspirasjonsteorier. Men hvem er de?

- Det har nok vært vanlig å tenke at konspirasjonstenkerne er en håndfull mennesker i utkanten av samfunnet og at fenomenet er harmløst. Men nå vet vi at et betydelig antall mennesker tror på teoriene.

- Jeg tror dette kan forklares av et trossystem på et høyere plan, sa Karen Douglas fra University of Kent på CFI UK Conspiracy Theories Conference i 2011.

Jo mindre tiltro du har til venner, naboer og samfunnet rundt deg, dess mer tilbøyelig er du til å se skjulte sammensvergelser i samfunnet rundt deg.

Konspirasjonsteoretikere har også oftere en pessimistisk oppfatning om at verden generelt er urettferdig og at alt blir verre.

En annen faktor er fornemmelsen av å ikke ha kontroll. Jo mindre følelse av kontroll over eget liv, jo større er sannsynligheten for tro på konspirasjoner.

I en TV-dokumentar for den britiske kanalen Channel 4 lot de to forskerne ei gruppe studenter fylle ut spørreskjema som kartla ulike personlighetstrekk. Ingen av spørsmålene dreide seg om konspirasjoner.

Etterpå rangerte French og Leman deltagerne etter hvor høyt de skåret på tillit, følelse av kontroll og andre konspirasjonsrelevante egenskaper. De seks med høyest og lavest skår ble plukket ut til neste test.

Her fikk alle 12 presentert en konspirasjonsteori som forskerne hadde funnet på.

Etterpå viste det seg at nesten alle i gruppa med lavest skår begynte å tro på fortellinga om sammensvergelsen. I den andre gruppa var resultatene stikk motsatt. 

- Dette var ikke forskning, men likevel en demonstrasjon av at disse personlighetstrekkene kan være med på å forutsi hvilke personer som tror på konspirasjoner, sier Brotherton.

Og når folk først begynner å tro, kan de fort føle at de alltid har visst at verden er full av sammensvergelser.

Endret av slabbedask

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...