Gå til innhold

Hva skjer egentlig med kroppen ved depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer egentlig med kroppen ved depresjon . Hvorfor blir man så sliten og energiløs?. 
Jeg merket at jeg fikk ny energi med cipralex og klarte å gjøre ting jeg ikke hadde gjort på mange år. 
Men jeg har ikke denne opplevelsen med samme dose brintellix. Har lite energi og føler meg mer deprimert ....Virker ikke disse to på samme måte?
Med cipralex klarte jeg å " gi blaffen" i ting og holdt liksom akkurat unna det som gjorde vondt. Ble sløv og flat. 
Den brutale virkeligheten innhenter meg nå når jeg står på brintellix ... 
Må man bli flat og likegyldig for å slippe angst og depresjon ??? 

Anonymkode: d1979...d01

Skrevet

1. Nervesystemet tømmes for nevrotransmittere. Dette påvirker både hjernen og organene. F.eks ved å gi forstoppelse (serotoninmangel i mage-tarm) osv. Energien man får av å bruke kokain eller amfetamin skyldes større utskillelse av noradrenalin og dopamin. Det er egentlig ikke mer mystisk enn det. Depresjon er en fysisk sykdom, selv om den kan ha psykiske årsaker. 

2. Når du er avflatet har du selvsagt også mindre angst. Det er noe av virkningen, ja. Men jeg tror heller jeg hadde tatt Cipralex (som hadde effekt) og Wellbutrin i tillegg, enn å ta noe som ikke fungerer på deg. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer egentlig med kroppen ved depresjon . Hvorfor blir man så sliten og energiløs?. 
Jeg merket at jeg fikk ny energi med cipralex og klarte å gjøre ting jeg ikke hadde gjort på mange år. 
Men jeg har ikke denne opplevelsen med samme dose brintellix. Har lite energi og føler meg mer deprimert ....Virker ikke disse to på samme måte?
Med cipralex klarte jeg å " gi blaffen" i ting og holdt liksom akkurat unna det som gjorde vondt. Ble sløv og flat. 
Den brutale virkeligheten innhenter meg nå når jeg står på brintellix ... 
Må man bli flat og likegyldig for å slippe angst og depresjon ??? 

Det lurer jeg på også. Blir helt sløv og likeglad av en stor dose Cipralex. Føler ingen ting, bryr meg ikke om noe som helst. Ligger på sofaen mesteparten av dagen, og syntes det er helt fint, mens leiligheten støver ned, badet ser helt jævlig ut og skittentøyet hoper seg opp. Føler meg ikke deprimert, har ikke angst, men er altså som en lobotomert zombie.

Anonymkode: 5fe45...c5d

Skrevet
6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

1. Nervesystemet tømmes for nevrotransmittere. Dette påvirker både hjernen og organene. F.eks ved å gi forstoppelse (serotoninmangel i mage-tarm) osv. Energien man får av å bruke kokain eller amfetamin skyldes større utskillelse av noradrenalin og dopamin. Det er egentlig ikke mer mystisk enn det. Depresjon er en fysisk sykdom, selv om den kan ha psykiske årsaker. 

2. Når du er avflatet har du selvsagt også mindre angst. Det er noe av virkningen, ja. Men jeg tror heller jeg hadde tatt Cipralex (som hadde effekt) og Wellbutrin i tillegg, enn å ta noe som ikke fungerer på deg. 

Takk for svar. Bare at jeg er av de som ikke finner ord og hadde problemer med å holde i gang en samtale da jeg gikk på cipralex . Økte dessuten i vekt. Hadde ingen sekslyst og kunne ikke grine. 

Har redusert libido og kan ikke grine med brintellix heller. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...