AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 Skrevet 14. februar 2017 Hvilke råd er gode for en mann som sliter med søvnmangel som følge av kronisk stress? Sliten, vart i ca ett år. Får ikke hjelp i spesialisthelsetjenesten, kun i kommunens psykiatritjeneste men opplever ingen fremgang. Han har vært sykmeldt i flere mnd og vil tilbake til jobb (eget firma), men han blir utslitt av søvnmangelen. Sovemedisiner har knapt noen virkning. Anonymkode: fdd86...6cd 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 14. februar 2017 Skrevet 14. februar 2017 Har han forsøkt andre medisiner som ikke er sovemedisiner men som har tretthet som bivirkning? Husk at noen medisiner må tas noen dager (enkelte flere uker) før man får den rette virkningen. Meditasjoner og søvnapper på mobilen kan hjelpe. Sett i ørepropper og lytt. Noen meditasjoner er gode å bruke som avslappende pauser på dagen mens andre er beregnet på å hjelpe til en god innsovning. Varme risposer eller varmeflaske kan være godt. Jeg bruker det mye både på knær, føtter, skuldre eller hvor jeg måtte kjenne uroen mest. Koble ut. Slutt å stresse med at man må på jobb, på trening på ditt og datt.. gå en tur, nyt natur og frisk luft. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 Skrevet 15. februar 2017 Det spørs hva slags sovemedisiner du bruker. Noen har tilnærmet null effekt. Anonymkode: 1394e...b52 0 Siter
yellow ledbetter Skrevet 15. februar 2017 Skrevet 15. februar 2017 Eg trur stressnivået må ned før det blir orden på sovinga. Det er håplaust å få sove når ein er kronisk stressa. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.