Gå til innhold

Pålegg på brød - er du lat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du smører deg brødskiver, tar du forskjellig pålegg på hver skive, eller er du lat og tar samme pålegg på alle skivene?

Anonymkode: 85946...1bc

Sånn til hverdags blir det det samme på alle. Men når vi er på hytta f.eks. så kan jeg godt spise 2-3-4 skiver hvor de første 1-2 har saltpålegg og så avslutter jeg med 1-2 med søtpålegg som "frokostdessert". :) Ikke rart jeg legger på meg hver gang vi er på hytta. :D 

8 minutes ago, Lillemus said:

Sånn til hverdags blir det det samme på alle. Men når vi er på hytta f.eks. så kan jeg godt spise 2-3-4 skiver hvor de første 1-2 har saltpålegg og så avslutter jeg med 1-2 med søtpålegg som "frokostdessert". :) Ikke rart jeg legger på meg hver gang vi er på hytta. :D 

Så du legger på deg av 2-3-4 skiver (på hytte), men ikke av "alle" hjemme. Men "alle" betyr minst 3, for 2 kalles "begge". Så da er det kanskje no lurifaks her, lurer jeg på nå.

Anonymkode: d5a75...ebf

Jeg visste virkelig ikke at man var lat fordi man bare hadde ett pålegg på brødskivene...

Men for å svare på spørsmålet; hvis jeg står på kjøkkenet for å smøre meg mat der, blir det samme pålegg - hvis vi dekker frokostbord med forskjellige ting, spiser jeg forskjellige ting. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du legger på deg av 2-3-4 skiver (på hytte), men ikke av "alle" hjemme. Men "alle" betyr minst 3, for 2 kalles "begge". Så da er det kanskje no lurifaks her, lurer jeg på nå.

Hjemme spiser jeg to knekkebrød til frokost. På hytta gjerne 3-4 brødskiver, blir fort både 3 og 4 ganger så mye kalorier. :) 

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres slitsomt ut.

Å spise 4 knekkebrød eller å ha på forskjellig pålegg? Ingen av delene er spes slitsomt egentlig. Så lenge jeg har det samme hver dag så går det liksom automatisk.

3 hours ago, Bokormen123 said:

Jeg visste virkelig ikke at man var lat fordi man bare hadde ett pålegg på brødskivene...

Men for å svare på spørsmålet; hvis jeg står på kjøkkenet for å smøre meg mat der, blir det samme pålegg - hvis vi dekker frokostbord med forskjellige ting, spiser jeg forskjellige ting. 

Det er ikke alle som har noen å dekke bordet med.

Annonse

3 timer siden, Bokormen123 skrev:

Det er mulig man ikke gidder ta frem to, eller flere, typer pålegg.

3 timer siden, Bokormen123 skrev:

Jeg dekker aldri på bordet når detbskalmspises brødmat. Det er nok for de som har fullverdige liv.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig man ikke gidder ta frem to, eller flere, typer pålegg.

For meg går det mer på vane enn latskap.  Jeg har med meg to brødskiver på jobb, de har forskjellig pålegg - men nesten alltid de samme to påleggstypene som de har hatt i årevis.

Vi har pålegget (unntatt syltetøyet) i en stor boks uten lokk, så det er lett å ta fram alt på én gang uansett. 

Hvis jeg spiser brød eller knekkebrød til frokost (som regel gjør jeg ikke det), bruker jeg nesten alltid forskjellig pålegg - og da noe annet enn det jeg har i matpakka.

5 timer siden, laban skrev:

For meg går det mer på vane enn latskap.  Jeg har med meg to brødskiver på jobb, de har forskjellig pålegg - men nesten alltid de samme to påleggstypene som de har hatt i årevis.

Vi har pålegget (unntatt syltetøyet) i en stor boks uten lokk, så det er lett å ta fram alt på én gang uansett. 

Men så må du bruke masse kniver, skjeer og ostehøvler for å få maten over på skivene.

Blir mye oppvask det.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så må du bruke masse kniver, skjeer og ostehøvler for å få maten over på skivene.

Blir mye oppvask det.

Eh - nei? 

Vi har oppvaskmaskin hvis det er et poeng, men det er ikke for brødskivene sin skyld.  Det smøres totalt sett fire brødskiver hjemme hos oss en vanlig morgen.  Det skaper lite oppvask og foregår helt uproblematisk ved kjøkkenbenken.  Ingen av oss bruker smør eller margarin, så det krever ikke mye bestikk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...