Gå til innhold

Pålegg på brød - er du lat?

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du smører deg brødskiver, tar du forskjellig pålegg på hver skive, eller er du lat og tar samme pålegg på alle skivene?

Anonymkode: 85946...1bc

Tar det samme på begge knekkebrødene til frokost, og stort sett det samme hver dag. Hjernen takler ikke for mange inntrykk så tidlig, så det er blir en helt fast rutine. Er det dekket bord spiser jeg alt mulig.

Fortsetter under...

44 minutter siden, Gargamel skrev:

Tar det samme på begge knekkebrødene til frokost, og stort sett det samme hver dag. Hjernen takler ikke for mange inntrykk så tidlig, så det er blir en helt fast rutine. Er det dekket bord spiser jeg alt mulig.

Vanemenneske her og. To knekkebrød til frokost og to til lunsj vanligvis, samme pålegg på alle fire. :) Har spist det 2-3 år nå tenker jeg. Før det gikk det i et annet pålegg i mange år. 

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alle som har noen å dekke bordet med.

Anonymkode: d5a75...ebf

Nei, men spørsmålet var hva JEG gjorde, og derfor svarte jeg på det. 
Dessuten kan jeg nesten telle på én hånd hvor ofte vi har dekket frokost- eller kveldsmatbord også - som regel blir skivene smurt på kjøkkenbenken, og fortært i stua :-)

Annonse

2 timer siden, issomethingwrong skrev:

OEneste jeg spiser på brødskive til vanlig er ett eller annet magert kjøttpålegg (kalkun, kylling eller kokt skinke) og gulost. Så valget gir egentlig seg selv. 

Både ost og kjøtt, blir dobbelt opp med kalorer, det.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hadde jeg ment det hdade jeg vel ikke trengt å spørre...

Jeg har puslet med slektsgransking og i min slekt er det trøndere og nordleninger i generasjon etter generasjon bakover gitt.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen kjente du er direkte etter?

Nja, ingen storkjendiser, men en tipp-tipp var meget kjent i sin samtid og er faktisk skildret i en av de store, norske romanene. :) Men det er neppe mange på min alder og yngre som har hørt om den tror jeg.

22 minutes ago, Lillemus said:

Nja, ingen storkjendiser, men en tipp-tipp var meget kjent i sin samtid og er faktisk skildret i en av de store, norske romanene. :) Men det er neppe mange på min alder og yngre som har hørt om den tror jeg.

Var han varulv?

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror Hamsun har noe om det.

Det er mulig, men det er ikke Hamsun som har skrevet denne romanen. :) Og den handler ikke om varulver, men det hadde vært litt kult å ha en varulv på stamtreet da! ;) 

Det blir gjerne ulike varianter av ost med noe på. Ost med kaviar og agurk. Ost og sennep i stedet for smør, ost med eplebiter, ost+skinke om jeg er litt eksra sulten. Leverpostei med sylteagurk eller rødbeter er en god nr.2. Makrell i tomat med majones er noe jeg har sånn periodevis lyst på. Om jeg har samme på begge brødskivene mine (sjelden jeg spiser mer enn 2) eller forskjellig er litt hip som hap.

På 2/15/2017 den 13.49, laban skrev:

Eh - nei? 

Vi har oppvaskmaskin hvis det er et poeng, men det er ikke for brødskivene sin skyld.  Det smøres totalt sett fire brødskiver hjemme hos oss en vanlig morgen.  Det skaper lite oppvask og foregår helt uproblematisk ved kjøkkenbenken.  Ingen av oss bruker smør eller margarin, så det krever ikke mye bestikk. 

Dropper man margarin og bruker tubeost/kviar trenger man ikke bruke bestikk i det hele tatt.

8 hours ago, AnonymBruker said:

Dropper man margarin og bruker tubeost/kviar trenger man ikke bruke bestikk i det hele tatt.

Ta Polarbrød i stedet for vanlig, det smuler ikke og trenger ikke skjæres opp. Polarbrød med tubeost.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...